تعطیلی مدارس به‌دلیل آلودگی هوا سیاست دولت نیست/ اجبار والدین به پرداخت هزینه برگزاری جشن شب یلدا در مدارس تخلف است

12:03 - 29 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۵۰۲۶۳
تعطیلی مدارس به‌دلیل آلودگی هوا سیاست دولت نیست/ اجبار والدین به پرداخت هزینه برگزاری جشن شب یلدا در مدارس تخلف است
وزیر آموزش و پرورش گفت: در هیچ‌کجای دنیا مدارس را برای آلودگی هوا تعطیل نمی‌کنند و سیاست دولت نیز تعطیلی مدارس نیست.

خبرگزاری میزان - رضا مراد صحرایی امروز چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه هیئت دولت در واکنش به این خبر که برخی از مدارس والدین را به پرداخت هزینه برای برگزاری جشن شب یلدا مجبور می‌کنند، گفت: مراسم‌هایی که مرتبط با هویت ملی هستند با کمک مدرسه‌ها و انجمن اولیا و مربیان برگزار می‌شود، سرانه‌های دانش‌آموزی در اختیار مدرسه است و به هر نحوی که بخواهد هزینه می‌کند.

وی ضمن اشاره به اینکه مدرسه یک واحد سازمانی، فرهنگی و اجتماعی است که اختیاراتی دارد و خودش اینگونه کار‌ها را انجام می‌دهد، ادامه داد: اگر کسی والدین را به پرداخت هزینه برای برگزاری این‌گونه مراسم‌ها مجبور کند، قطعا تخلف کرده است، برگزاری این‌گونه مراسم‌ها کار فرهنگی است و حتما باید با میل و رغبت صورت گیرد. ما اخباری در این مورد دریافت نکردیم و اگر دریاقت کنیم حتما با آن برخورد می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا نیز بیان کرد: سیاست دولت تعطیلی مدارس نیست و هیچ‌جای دنیا این کار را نمی‌کنند. باید راهنمای آموزش در شرایط آلودگی داشته باشیم.  

صحرایی افزود: سامانه شاد خوب فعالیت می‌کند، ولی متاسفانه مانند دوران کرونا از آن پشتیبانی نمی‌شود و همزمان ۳ میلیون نفر کاربر دارد.  

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *