توسعه همکاری‌های ایران و لیبی در حوزه سلامت

9:00 - 28 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۹۹۹۳
توسعه همکاری‌های ایران و لیبی در حوزه سلامت
معاونان وزارت بهداشت لیبی و ایران صبح امروز با یکدیگر دیدار و بر توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه سلامت تاکید کرد.

خبرگزاری میزان- به گزارش وبدا، در دیدار معاونان وزارت بهداشت لیبی و ایران که با حضور معاون وزارت خارجه و معاونان وزارت بهداشت لیبی و مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل و معاونان وزارت بهداشت کشورمان در روز سه‌شنبه ۲۸ آذرماه برگزار شد، دو طرف درباره مسائل حوزه سلامت از جمله دارو، تجهیزات پزشکی، تحقیقات، اورژانس، انتقال خون و آموزش، تبادل نظر کردند.

عزام الهادی عمر، معاون وزیر بهداشت کشور لیبی در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و فرهنگی دو کشور، گفت: ایران کشوری پیشرو در حوزه سلامت است و ما آمادگی داریم همکاری‌های خود را با این کشور در زمینه‌های مختلف پزشکی و بهداشتی گسترش دهیم.

وی افزود: علاقه‌مند هستیم تا از تجربیات و دانش ایران در حوزه تولید دارو، تجهیزات پزشکی و تحقیقات پزشکی نیز بهره‌مند شویم.

محمد حسین نیکنام، دستیار ویژه وزیر بهداشت و مدیرکل همکاری‌های بین الملل نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت موضوع سلامت در جهان، گفت: آمادگی داریم با همکاری لیبی، زمینه‌های همکاری مشترک در حوزه سلامت را شناسایی کرده و توسعه دهیم.

وی افزود: ما در زمینه‌های تولید دارو، تجهیزات پزشکی، تحقیقات پزشکی، آموزش پزشکی و پژوهش، می‌توانیم با کشور لیبی همکاری داشته باشیم.

در پایان این دیدار، طرفین به منظور بررسی زمینه‌های همکاری مشترک در حوزه سلامت پیشنهاداتی را مطرح کردند و مقرر است طی روز‌های آینده در جلسات مشترک و همچنین طی بازدید‌های هیأت وزارت بهداشت لیبی از مراکز حوزه سلامت، این پیشنهادات بررسی و اجرایی شود.

گفتنی است، از جمله مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این دیدار می‌توان به همکاری در تولید دارو و تجهیزات پزشکی، تحقیقات پزشکی، آموزش پزشکی، اورژانس و انتقال خون و پیشگیری از بیماری‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *