غربالگری ۲۱ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش دانشکده اسفراین در پویش ملی سلامت

13:42 - 19 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۸۶۲۶
غربالگری ۲۱ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش دانشکده اسفراین در پویش ملی سلامت
رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین با اشاره به آغاز پویش ملی سلامت در اسفراین همزمان با سراسر کشور، از غربالگری ۲۱ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش این دانشکده در این پویش، خبر داد.

خبرگزاری میزان- به گزارش وبدا، طاهره توفیقیان با بیان اینکه پویش ملی سلامت با هدف شناسایی و بیماریابی فشارخون بالا و دیابت از ۲۰ آبان ماه به صورت سراسری آغاز شده است، گفت: شبکه بهداشت شهرستان اسفراین تاکنون موفق شده در این پویش ۲۱ هزار نفر (حدود ۲۳ درصد) از جمعیت تحت پوشش خود را در زمینه فشارخون و دیابت، غربالگری کند.

وی از شناسایی ۵۷۳ بیمار جدید پرفشاری خون و ۳۱۶ بیمار جدید دیابتی خبر داد و افزود: بیماری‌های غیرواگیر یکی از مهمترین و اصلی‌ترین معضلات حوزه سلامت در سالیان اخیر شناخته شده است که با اجرای این طرح و شناسایی بیماران جدید می‌توان آن‌ها را تحت مراقبت قرار داد تا از مشکلات جدی همچون عارضه‌های قلبی و عروقی و یا فشار خون بالا پیشگیری شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین، با بیان اینکه پویش ملی سلامت در گروه سنی بالای ۱۸ سال و مادران باردار در تمام گروه‌های سنی به صورت رایگان درحال اجرا است، گفت: شهروندان عزیز می‌توانند برای سنجش فشارخون و قندخونشان تا تاریخ ۱۶ دی ماه سال جاری به صورت ناشتا به کلیه مراکز و پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.

 توفیقیان با اشاره به اینکه تیم‌های سلامت برای غربالگری کارکنان تاکنون به برخی دستگاه‌های اجرایی مراجعه کرده اند، افزود: پویش ملی سلامت بستر مناسبی را برای اقدام عملی در زمینه ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ، ﻣﺮﺍﻗﺒﺖ ﻭ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺁﮔﺎﻫﯽ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺩﺭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺳﻼﻣﺖ فراهم کرده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *