گفت‌وگو|

جزئیاتی از پیامک وزارت بهداشت برای شرکت در پویش غربالگری دیابت و فشار خون بالا؛ بی‌خبری نیمی از مبتلایان از بیماری خود

8:45 - 23 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۹۰۴۴
تعداد نظرات: ۲ دیدگاه
جزئیاتی از پیامک وزارت بهداشت برای شرکت در پویش غربالگری دیابت و فشار خون بالا؛ بی‌خبری نیمی از مبتلایان از بیماری خود
مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت به بیان توضیحاتی درباره جزئیاتی از پیامک این وزارتخانه به مردم برای شرکت در پویش لامت غربالگری دیابت و فشار خون بالا پرداخت.

خبرگزاری میزان - در چند روز گذشته ماه پیامکی از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همه افراد بالای ۱۸ سال با متن «هموطن عزیز سلام نظام بهداشتی کشور با هدف کنترل و کاهش بیماری پرفشاری خون و دیابت برای اشخاص ۱۸سال و بالاتر، شما را به این پویش همگانی دعوت می‌کند. لطفا فرم زیر را تکمیل فرمایید.» ارسال شد.

کوروش اعتماد، مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت در گفت‌وگو با میزان درباره این پیامک گفت: وزارت بهداشت پویش ملی سلامت غربالگری دیابت و فشار خون بالا را از تاریخ ۲۰ آبان ماه آغاز کرده است.

وی ضمن اشاره به اینکه دیابت و پرفشاری خون خدماتی را داشتند که در نظام خدمات سطح یک و شبکه وجود داشت، ادامه داد: اما مسئله‌ای که با آن مواجه هستیم این است که در کشور ما و در بسیاری از کشور‌های دنیا حداقل نیمی از افرادی که مبتلا به دیابت و پرفشاری خون هستند از بیماریشان اطلاع ندارند و این پویش با هدف اطلاع رسانی و شناسایی زودتر این بیماران آغاز شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه این پیامک از طرف V.Behdasht ارسال شده تا از پیامک‌های جعلی قابل شناسایی باشد، افزود: این پیامک برای همه افراد بالای ۱۸ سال جامعه ارسال شده و افراد می‌توانند از طریق لینک https://health.mci.ir که داخل پیامک قرار دارد و پرسش‌نامه‌ای اختصاصی است خود اظهاری کنند و یا هر زمان که تصمیم گرفتند به مراکز بهداشت و درمان و مرکز جامع خدمات سلامت در کشور مراجعه کنند تا فشار و قند خون ناشتایشان اندازه‌گیری شود.

انتهای پیام/

 


هادی متین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
0
0
من ثبت نام کردم اطلاعات اشتباه وارد کرده ام چگونه میتوانم تصحیح کنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
0
0
با سلام، جناب وزیر بهداشت اگر مریض های لختگی خون برای شما مهم نیستند همین مریض هاعزیزان ما و مادران بچه های ما هستند لطفا قرص وارفارین را در تمامی داروخانه های کل کشور توزیع کنید تا ما عزیزانمان را از دست ندهیم، ایران عزیز فقط تهران نیست
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *