گفت‌وگو

برخی مسئولان علاقه‌ای به پاسخگویی به دغدغه‌های مردم ندارند

8:00 - 16 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۸۱۱۵
برخی مسئولان علاقه‌ای به پاسخگویی به دغدغه‌های مردم ندارند
تهیه‌کننده برنامه «در شهر» ضمن تاکید بر گلایه از رویکرد برخی مسئولان برای پاسخ‌دهی به مشکلات مردم، تلاش عوامل برنامه «در شهر» را برای انعکاس دغدغه‌های جامعه شهر تهران و شهرستان‌ها را مهم دانست.

مهدی بخشی تهیه‌کننده برنامه «در شهر» در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان در مورد مشکلات ساخت این برنامه گفت: جدا از مشکلات مالی که عموما گریبان‌گیر برنامه‌های تلویزیونی می‌شود، عدم پاسخگویی برخی از مسئولان مطرح است. برخی از این مسئولان در مقابل دوربین قول‌هایی به مردم می‌دهند اما فراموش می‌کنند به آنها عمل کنند و پیگیری‌های مجدد نیز اثرگذار نیست.

وی ادامه داد: نگاه از بالا به پایین برخی دیگر از مسئولان در مقابل مردم افراد را به یاد دوران ارباب‌ و رعیتی می‌اندازد و این بسیار دردآور است.
بخشی غریبه شدن مردم تهران را مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: گاهی هنگامی که مردم در مورد مشکلی در شهر با ما تماس می‌گیرند، ما از آنها می‌خواهیم به همراه برخی از همسایگان در محل حاضر شوند تا برنامه «در شهر» به همراه مسئول مربوطه به آنجا بیاید و موضوع مطرح شود، اما شهروندان از این کار طفره می‌روند؛ گویی مردم شهر تهران با هم غریبه هستند، اما در شهرستان‌های تهران شرایط این‌گونه نیست و غالبا با استقبال مردم نیز مواجه می‌شویم. بررسی این مهم از دیدگاه جامعه‌شناسی و فرهنگ‌شناسی جالب است.

این تهیه‌کننده در مورد اهداف و رویکردهای برنامه «در شهر» تاکید کرد: برنامه «در شهر» از سال ۷۴ کار خود را آغاز کرد و همچنان به کار خود ادامه داده است. این برنامه پوشش حوادث، ارائه نکات آموزشی و پوشش رویدادهای در سطح شهر تهران و شهرستان‌ها از ابعاد حوادث، اجتماعی، فرهنگی ... که حال و هوای خوبی را به مردم ارائه می‌کند، بر عهده دارد. برنامه «در شهر» در قالب گزارش تصویری به بررسی مسائل، موضوعات، و مشکلات تهران می‌پردازد و اتفاقات و حوادث را برای بررسی هرچه بیشتر به تصویر می‌کشد و از شبکه پنجم سیما روی آنتن می‌رود.

وی افزود: حل مشکلات مردم در شهر تهران یا شهرستان عموما به واسطه برنامه «در شهر» انجام می‌شود. برای حل مشکلات مردم با حضور آنها و یا بدون حضور آنها در صحنه خود را ملزم به بیان چالش‌ها می‌دانیم و این دغدغه همه فعالان و سازندگان این برنامه است.

بخشی به بازخورد مردم و حتی رسانه‌ها از انعکاس برخی از اخبار فرهنگی اشاره کرد و افزود: برخورد با مردم کوچه و بازار حاکی از استقبال مردمی است، در عین حال هنگامی که برای اولین بار در سال گذشته جشنواره فیلم فجر را پوشش دادیم و با مردم در این زمینه مصاحبه‌هایی داشتیم، تعجب و استقبال خبرنگاران و مردم دیدنی بود. از سوی دیگر برخی از تئاترهایی که بیشتر مورد توجه مردم بود نیز پوشش داده شد. تئاترهایی همانند «هفت‌خوان اسفندیار» یا بازگشت بازخوردهای خوبی را در برنامه «در شهر» در بر داشت؛ این نکته‌ای بود که برای چند سال مغفول مانده بود و اکنون ارائه شده است.

این تهیه‌کننده تلاش عوامل برنامه «در شهر» را مورد بررسی قرار داد و افزود: یک روز برنامه «در شهر» آغاز شده و روند اوج را پیمود و اکنون همه عوامل تلاش می‌کنند تا این روند را ادامه دهند و برنامه را در اوج نگه دارند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *