رئیس جمعیت هلال احمر: کمک مردم ایران به مردم مظلوم غزه بی‌سابقه بود

14:29 - 14 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۸۵۰
رئیس جمعیت هلال احمر: کمک مردم ایران به مردم مظلوم غزه بی‌سابقه بود
رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: از زمان درخواست هلال احمر برای کمک به مردم مظلوم غزه ۱۰ هزار تن اقلام غذایی، دارویی و زیستی از طرف مردم به جمعیت کمک شده است.

خبرگزاری میزان - پیرحسین کولیوند امروز سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ در مراسم گرامیداشت روز جهانی داوطلب گفت: فعالیت‌های داوطلبی، کارهای خیر و اهداف هلال‌ احمر به ارزش‌های  دینی و سیره اهل بیت(ع) برمی‌گردد.

وی ضمن اشاره به اینکه از زمان درخواست هلال احمر برای کمک به مردم مظلوم غزه ۱۰ هزار تن اقلام غذایی، دارویی و زیستی از طرف مردم برای این موضوع کمک شده که بی‌سابقه بوده است، ادامه داد: تعداد زیادی از داوطلبانمان هم برای اعزام به فلسطین نام کردند که هنوز به ما اجازه اعزام نداده‌اند.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران افزود: اگر فردی درخواست داشته باشد، کمکی که می‌کند برای کار خاصی صرف شود برای همان کار صرف می‌کنیم و گزارش می‌دهیم و به همین دلیل مردم به ما اعتماد دارند و این اعتماد سرمایه اجتماعی ماست.

وی ضمن محکوم کردن جنایات رخ داده در فلسطین و اقدامات شنیع رژیم غاصب صهیونیستی از گفت‌وگوی قاطع با صلیب سرخ خبر داد و بیان کرد: اقدامات و توان صلیب سرخ چه زمانی و کجا به کار خواهد آمد؟ صلیب سرخ باید مرزها را بشکند این اقدام از وظایف این نهاد است و ما مطالبه‌گر جدی در این زمینه هستیم و این مسئله را پیگیری می‌کنیم.

وحید سلیمی، رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم گفت: داوطلبان سرمایه‌های اصلی جمعیت هلال احمر هستند و دلیل اینکه در بین ۱۹۲ کشور عضو فدراسیون رتبه پنجم را داریم همین داوطلبان هستند.

سلیمی با بیان اینکه امروز بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به عنوان داوطلب با جمعیت هلال احمر همکاری دارند، گفت: در یک سال گذشته، یعنی از ۱۴ آذر ۱۴۰۱ تا امروز، مردم ما ۸۶۵ میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی را برای کمک به هم‌نوعان خود در اختیار جمعیت هلال احمر قرار دادند که این نشان دهنده اعتماد عمومی‌بالا به این جمعیت است.

وی درباره حمایت‌های سازمان داوطلبان از بیماران نیز گفت: این حمایت به دو شکل انجام می‌شود، یکی پرداخت کمک نقدی و وام است که در سال جاری ۲۷ هزار بیمار نیازمند، ۵۷۰ میلیارد ریال کمک حمایتی دریافت کردند. دیگری هم فعالیت بانک‌های امانات تجهیزات پزشکی است که در این خصوص نیز ۲۳ هزار نفر از خدمات بانک‌های امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر در سراسر کشور بهره‌مند شدند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر نیز در این مراسم گفت: جمهوری اسلامی داوطلبی را اقدامی بشردوستانه می‌داند که اگر با ایمان و عقیده همراه باشد، آثاری ماندگار در میان انسان‌ها بر جای باقی خواهد گذاشت، هر عملی که با ایمان به خدا همراه شد، ماندگار است زیرا داوطلبی خدمتی والا در کمک به بندگان خداوند است.

وی ادامه داد: امروز در جهان دوگانه‌ای به سر می‌بریم که از سویی ادعای حقوق بشر و ایجاد آزادی برای انسان‌ها دارند اما در عمل در برابر کشتار ملت فلسطین سکوت می‌کنند.

وی افزود: داوطلبی حمایت از مردم در هر شرایطی است و مردم فلسطین بدانند که ملت ایران همواره پشتیبان آنها هستند.

داوطلب شدن برای خدمت به مردم از مهمترین ارکان اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران هم در این مراسم گفت: داوطلب شدن برای خدمت به مردم و آحاد بشر از مهمترین ارکان و اصول ادیان الهی به ویژه دین مبین اسلام است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران بر اساس داوطلبی برای خدمت به مردم شکل گرفته و تداوم یافته است و رزمندگان اسلام و خانواده‌های شهدا نمود بارز این خدمت رسانی هستند. شهدا داوطلب خدمت به انسان‌ها و ایثار برای امنیت ما بودند که به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه داوطلبی نماد انسانیت و ایمان به خداست، بیان کرد:  یکی از نهادهای کار آزموده و آماده بهره‌گیری از داوطلبان برای خدمت به انسان‌ها جمعیت هلال احمر و به طور خاص سازمان داوطلبان این جمعیت است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *