افتتاح ۲۲ بوستان تا پایان سال در تهران

13:11 - 13 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۶۳۶
افتتاح ۲۲ بوستان تا پایان سال در تهران
۲۲ بوستان محله‌ای، منطقه و فرامنطقه‌ای تا پایان امسال در پایتخت به بهره‌برداری می‌رسد.

خبرگزاری میزان - تهران ازجمله کلانشهر‌هایی است که با آلودگی هوا و کمبود فضای سبز دست و پنجه نرم می‌کند و یکی از مهمترین راه حل‌ها برای حل آن توسعه بوستان‌ها در کالبد شهر است. سازمان بوستان‌ها و فضا‌های سبز شهرداری تهران سالهاست تلاش کرده تا اقدامات موثری در این زمینه داشته باشد.

در دوره ششم مدیریت شهری نیز با توجه به تاکید شهردار تهران درراستای افزایش بوستان‌ها و توسعه فضای سبز شهری در دستور کار قرار گرفته است، به طوری که احداث ۲۲ بوستان محله‌ای، منطقه و فرامنطقه‌ای تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

احداث بوستان‌های مادر و کودک نیز یکی دیگر از اقداماتی است که در این دوره مدیریت شهری به منظور تقویت بعد خانواده محوری کلانشهر تهران و ایجاد فضای مفرح و در عین حال امن و آرامش‌بخش برای مادرانی که همراه با کودکشان به بوستان می‌آیند، انجام شده است. این طرح سال گذشته و در مرحله اول به صورت پایلوت در ۲۶ بوستان به اجرا درآمد. امسال نیز قرار است ۲۰ بوستان دیگر شهر تهران به این فضا‌ها مجهز شوند.

افتتاح ۲۲ بوستان تا پایان سال در تهران

بهره برداری از فاز نخست رود دره فرحزاد هم از دیگر طرح‌های شهرداری تهران است که وعده افتتاح فاز نخست آن تا پایان سال داده شده است، فاز اول این رود دره به مساحت ۵۴هکتار در حدفاصل پل آبشار تا پل خوش‌مرام قراردارد. البته مساحت کل پروژه حدود ۱۴۰ هکتار برآورد شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *