امیرعبداللهیان: طوفان الاقصی مسئله فلسطین را به مسئله نخست جهان تبدیل کرد

8:53 - 13 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۵۵۳
امیرعبداللهیان: طوفان الاقصی مسئله فلسطین را به مسئله نخست جهان تبدیل کرد
هیئت تجمع علمای مسلمین لبنان با وزیر امور خارجه دیدار و درباره مسئله فلسطین رایزنی کرد.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در دیدار هیئت تجمع علمای مسلمین لبنان، ضمن اشاره به عملکرد موثر تجمع علمای مسلمین لبنان در بیش از ۴ دهه گذشته در مقابله با دسیسه‌های دشمنان امت اسلامی برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین مذاهب اسلامی، نقش علمای اسلامی در تنویر افکار عمومی و تبیین واقعیات جهان اسلام، به تحولات جاری فلسطین و غزه اشاره کرد و گفت: طوفان الاقصی مسئله فلسطین را بار دیگر به مسئله نخست جهان اسلام و دنیا تبدیل کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی و حمایت آشکار و همه‌جانبه رژیم آمریکا از این جنایت، اتخاذ گام‌های عملی برای اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی جهت توقف جنایت‌های این رژیم کودک‌کش را مهم و ضروری خواند.

شیخ حسان عبدالله، رئیس هیئت مدیره و شیخ غازی حنینه رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان نیز در این دیدار به تشریح اهداف و فعالیت‌های این نهاد طی سال‌های متمادی گذشته در لبنان و منطقه در حوزه وحدت اسلامی و حمایت از مقاومت به‌ویژه حمایت از مساله فلسطین، پرداختند.

هیئت تجمع علمای مسلمین لبنان از نقش ویژه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از وحدت جهان اسلام و پشتیبانی از قضایای عادلانه امت اسلامی و در راس آن‌ها حمایت از  مبارزات مشروع ملت فلسطین علیه اشغال، تجاوز و کشتار قدردانی و تاکید کردند که مسئله فلسطین مهم‌ترین مسئله جهان اسلام به شمار می رود. 

مسئولان تجمع علمای مسلمین لبنان، عملیات طوفان الاقصی را  شکست قطعی دشمن صهیونیستی دانسته و تجارب ملت‌های لبنان و فلسطین در مبارزه با دشمن صهیونیستی در دهه‌های گذشته ‌و پیروزی‌های بزرگ مقاومت را الگوی موفقی پیش روی ملت‌های منطقه دانستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *