افزایش ۱۲ هزار بشکه‌ای تزریق پساب در نفت و گاز مارون

10:45 - 07 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۶۷۰۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
افزایش ۱۲ هزار بشکه‌ای تزریق پساب در نفت و گاز مارون
رئیس نگهداری و تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون از راه‌اندازی دومین پمپ گریز از مرکز (P۶۸) در مجتمع صنعتی شماره یک این شرکت خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش شانا، منوچهر حیدری‌نیا با بیان اینکه پروژه تزریق پساب به چاه‌ها یکی از راهبرد‌های اصلی شرکت همسو با صیانت از زیست‌بوم پیرامونی تأسیسات به‌ویژه در بخش آب و خاک است، اظهار کرد: پمپ‌های گریز از مرکز اصلی‌ترین تجهیز فرآیندی کنترل پساب نمک‌زدایی به‌شمار می‌آیند که با نصب آن‌ها به جای پمپ‌های P ۳۳ برند سانداین، ظرفیت تزریق پساب را به حدود ۳ برابر ارتقا بخشیدیم.

وی افزود: پمپ P ۶۸ یک پمپ گریز از مرکز (multi stage) با فشار خروجی ۴۰۰ تا ۶۰۰ پوند بر اینچ مربع (PSI) و ظرفیت ۱۰ تا ۱۲ هزار بشکه در روز است که مزایایی همچون انتقال پرقدرت پساب، قابلیت اطمینان، پایداری، حذف آلاینده‌های صوتی و کاهش هزینه‌های تعمیراتی را نسبت به پمپ‌های سانداین دارد.

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون با قدردانی از همه کارکنان اجرای این پروژه، اظهار کرد: به‌زودی دو پمپ P ۵۸ و P ۱۰۰ دیگر در واحد‌های نمک‌زدایی شماره ۳ و ۶ این شرکت نصب خواهد شد. 

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون به‌عنوان یکی از شرکت‌های تابع شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در زمینه بهره‌برداری، فرآورش و انتقال نفت خام و گاز طبیعی و تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند و عملیات تولید از میدان‌های نفتی مارون، کوپال و شادگان را به‌عهده دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *