رئیس‌ کل دادگستری خراسان‌رضوی: هیچ تبعیضی بین افراد و سازمان‌ها در تحقق عدالت وجود ندارد

12:26 - 22 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۱۷۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس‌ کل دادگستری خراسان‌رضوی: هیچ تبعیضی بین افراد و سازمان‌ها در تحقق عدالت وجود ندارد
رئیس‌ کل دادگستری خراسان‌رضوی با تأکید بر اجرای قاطع آراء و احکام قضایی گفت: در مسیر تحقق عدالت و اجرای قانون هیچ تبعیضی بین افراد و سازمان‌ها وجود ندارد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی که در هشتاد و سومین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی با تأکید بر اجرای قاطع آراء و احکام قضایی اظهار کرد: آراء و احکام قضایی با قدرت و قوت به مرحله اجرا درخواهد آمد و در مسیر تحقق عدالت و اجرای قانون هیچ تبعیضی بین افراد و سازمان‌ها وجود ندارد و ما به دنبال حفظ توأمان حقوق عمومی و خصوصی هستیم.

وی با تأکید بر لزوم پایبندی همگانی به قانون گفت: ما هرجا به قانون بی اعتنایی کردیم و از آن فاصله گرفتیم دچار مشکل شدیم، اما هر جا پایبندی خود را به قانون نشان دادیم از انحراف پیشگیری کرده ایم، به عبارت دیگر انحراف از آنجا بوجود می‌آید که به قانون بی‌اعتنایی می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به سیره علمی و عملی حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری گفت: امامین انقلاب اسلامی بطور مستمر و مداوم بر رعایت قانون توسط آحاد جامعه تأکید داشته‌اند حتی زمانیکه اجرای قانون هزینه زیادی برای نظام ایجاد می‌کرد، و این درحالی است که متأسفانه عده‌ای فضای بی‌قانونی را به نفع خود می‌دانند.

وی با اشاره به سیاست‌های دستگاه قضایی گفت: آنچه در مدت اخیر رخ داده اقدامات اساسی در چهارچوب قانون بوده که متأسفانه درباره پرونده چهل بازه برخی، اقدامات قانونی را برنتابیده و اصرار بر نادیده گرفتن قانون و نادیده انگاشتن حقوق قانونی شهروندان دارند که تشکیلات قضایی به هیچ وجه اجازه رفتار‌های غیرقانونی و زحمت آفرین برای شهروندان را نخواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی افزود: غایت اقدامات ما باید تأمین منافع عمومی باشد و هنر مدیریت ما این است که روز به روز سطح اختلافات و تنش‌ها را پایین آورده و سطح تعاملات و همپوشانی‌های بین بخشی را بالا ببریم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با تقدیر از تمامی اعضاء شورای حفظ حقوق بیت المال گفت: همه دستگاه‌ها در حال خدمت رسانی به مردم هستند و در این مسیر هیچ قشری نباید نادیده گرفته شود هر چند برای رسیدن به نقطه مطلوب در مسیر خدمت به مردم باید کار جهادی و تلاش مضاعف را سرلوحه خود قرار دهیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: وضعیت فعلی در منطقه موصوف، زیبنده شهر مقدس مشهد نیست و تمام دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا شرایط برای زائران و مجاوران بارگاه امام هشتم (ع) بهبود پیدا کند.

محمد حسین درودی خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی این فرصت را در این پرونده برای طرفین به وجود آورد تا از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای احقاق حق خود استفاده کنند و امروز پس از سال‌ها فراز و نشیب و با همت رئیس کل دادگستری خراسان رضوی شاهد حل مشکل چهل بازه هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد افزود: ادامه اقدامات عمرانی و شهرسازی با نگاه زیست محیطی و در راستای منافع عمومی باید محقق شده و انتظار داریم همه ذینفع‌ها در این مسیر به وظایف و تکالیف خود به درستی عمل نمایند، چراکه شورای حفظ حقوق بیت المال استان وظیفه خود می‌داند از اموال و منافع عمومی ضمن احترام و رعایت منافع خصوصی، حمایت کند.

محمدحسین درودی گفت: با مدیریت رئیس کل دادگستری استان در این پرونده یک مشکل چندین ساله طی چند ماه کار کارشناسی فشرده حل شد و امیدواریم مورد رضایت خداوند متعال و زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر مقدس مشهد نیز ضمن تقدیر از اقدامات مدیریت مجموعه قضایی استان در حل پرونده‌های بزرگ گفت: همه باید به دنبال تأمین منافع شهر باشیم و در این پرونده نیز رأی قطعی صادر شده و شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز در راستای تأمین منافع عمومی خواهد کوشید.

حسن موحدیان افزود: اراده دوستان و همکاران، در شورای شهر تسریع و تسهیل خدمت رسانی به شهروندان گرانقدر می‌باشد و در این راستا با تمام توان پای کار هستیم.

شهردار مشهد نیز در این جلسه با تقدیر از حمایت‌های دستگاه قضایی از مجموعه مدیریت شهری گفت: باید به نیاز‌های زیست محیطی شهر به صورت ویژه و با نگاهی به آینده توجه کنیم و اراده مدیریت شهری نیز بر این است که رودپارک با رعایت تمام نظامات قانونی ادامه پیدا کند تا مردم منتفع شوند.

قلندر شریف افزود: صرف نظر از مسائل مربوط به مالکیت در این پرونده، این منطقه کاربری عمومی و زیست محیطی دارد در ضمن آنکه بستر حریم رود چهل بازه مطابق قانون حفظ خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده مدیر کل بنیاد شهید انقلاب اسلامی و همچنین فرج‌الله شوشتری رئیس ستاد اجرایی فرامین حضرت امام (ره) در استان خراسان رضوی نیز با تأکید بر لزوم اجرای قانون، آراء و احکام صادره؛ ضمن تقدیر از اقدامات قاطع دستگاه قضایی، بر لزوم رعایت قانون و حفظ توأمان حقوق عمومی و خصوصی و نیز حفظ منافع و مصالح شهر مقدس مشهد تأکید کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *