استفاده رژیم صهیونیستی از مزدوران خارجی در جنگ علیه غزه

8:42 - 19 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۴۰۸
استفاده رژیم صهیونیستی از مزدوران خارجی در جنگ علیه غزه
رژیم صهیونیستی که خود را در برابر مبارزان مقاومت در غزه در موضع ضعف می‌بیند، به استخدام مزدوران خارجی در ارتش روی آورده است.

خبرگزاری میزان - یک رسانه اسپانیایی چند روز قبل مقاله‌ای منتشر کرد که در آن به استفاده رژیم صهیونیستی از مزدوران خارجی برای جنگ علیه غزه اشاره شده بود. 

بر اساس گزارش روزنامه اسپانیایی «ال موندو»، این رژیم در یک نشانه از ناامیدی در موضوع جنگ غزه، به استفاده از مزدوران خارجی در درگیری‌های جاری خود در غزه روی آورده است.

در این گزارش آمده که در میان مزدوران شناسایی شده، «پدرو دیاز فلورس»، مزدور اسپانیایی با عقاید نئونازی دیده می‌شود که پیش از این در کنار نئونازی‌های اوکراینی جنگیده است. 

دلایل پیوستن مزدوران خارجی به ارتش رژیم صهیونیستی

فلورس درباره دلیل پیوستنش به ارتش رژیم صهیونیستی این‌گونه می‌گوید: من به دلیل وضع اقتصادی و پول به اینجا آمدم؛ آن‌ها پول خوبی می‌دهند؛ آن‌ها ابزار خوبی در اختیار من قرار می‌دهند.

او در ادامه از دستمزد بالای خود پرده برداشت و گفت که این رژیم به او به ازای هر هفته ۳ هزار و ۹۰۰ یورو (۴ هزار و ۱۸۷ دلار) پرداخت می‌کند.

این گزارش همچنین به مشارکت مزدوران دیگر کشورها، به‌ویژه اوکراین، در جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه اشاره می‌کند؛ گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه مزدوران مستقر در اوکراین شروع به کمک و پیوستن به ارتش رژیم صهیونیستی کرده‌اند، وجود دارد. 

چنین تغییری به همراه حمایت غرب از رژیم صهیونیستی در جریان درگیری با غزه، نگرانی‌هایی را درباره موضع جامعه بین‌المللی در قبال جنایت‌های جنگی این رژیم علیه فلسطینی‌ها برانگیخته است.

«بی‌ان‌ان نیوز» در مقاله‌ای درباره حضور مزدوران خارجی در ارتش رژیم صهیونیستی نوشت: استقرار مزدوران در درگیری‌هایی مانند غزه سوالاتی را درباره مسئولیت‌پذیری و نقش جامعه بین‌المللی ایجاد می‌کند.

این پایگاه در ادامه نوشت: این موضوع باعث تشدید رنج و ویرانی در این مناطق شده و تلاش‌های صلح را تضعیف می‌کند. 

پیش از این هم رسانه‌ها از انتشار ویدئویی تبلیغاتی در یوتیوب خبر داده بودند که در آن یک نظامی با لباس ارتش رژیم صهیونیستی به زبان اوکراینی برای پیوستن اوکراینی‌ها به ارتش رژیم صهیونیستی و جنگ با فلسطینی‌ها تبلیغ می‌کرد.

چندی پیش هم گزارشی منتشر شد که در آن گفته شده بود مزدوران خارجی مستقر در اوکراین در حال ترک محور‌های جنگی این کشور برای پیوستن به ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه، هستند.

گفته می‌شود در حال حاضر بین هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار مزدور خارجی برای جنگ علیه روسیه در اوکراین حضور دارند. 

بازگشت مزدوران صهیونیست از اوکراین به اراضی اشغالی

در روز‌های نخست عملیات طوفان الاقصی، «آپتی آلودینوف»، معاون فرمانده لشکر دوم ارتش ارتش روسیه گفته بود که مزدوران صهیونیست که در اوکراین حضور داشتند، به دلیل تشدید تنش ناشی از طوفان الاقصی به اراضی اشغالی بازگشتند؛ گفته می‌شود تعدادی از این افراد به‌عنوان مزدور جنگی و تعدادی دیگر به‌عنوان مربی نظامی در اوکراین فعالیت می‌کردند.

آلودینوف گفته بود: ما با تجزیه‌وتحلیل داده‌ها دریافت کردیم که تعداد زیادی از جنگجویان خدمات و نیرو‌های مسلح اسرائیل در خاک اوکراین حضور داشتند؛ برخی به عنوان مربی آنجا بودند، در حالی که برخی دیگر به‌طور مستقیم در جوخه‌های عملیاتی نظامی شرکت داشتند و همه این افراد اکنون از مناطق جنگی اوکراین عقب‌نشینی کرده و در حال بازگشت به اسرائیل هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *