گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با همتایان سوری و قطری

15:27 - 12 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۲۵۴۰
گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با همتایان سوری و قطری
وزیر امور خارجه در گفت‌و‌گوهای تلفنی با همتایان سوری و قطری آخرین تحولات فلسطین و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه را بررسی کردند.

خبرگزاری میزان - «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه و «فیصل مقداد»، وزیر خارجه سوریه، امروز در یک گفت‌و‌گوی تلفنی، آخرین تحولات فلسطین و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو، ضمن تشریح آخرین تحرکات دیپلماتیک و رایزنی‌های کشورمان با کشور‌های موثر منطقه با هدف توقف جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم کودک‌کش صهیونیستی و امدادرسانی به مردم بی‌پناه فلسطین، آمادگی و توان بالای مقاومت فلسطینی و سایر گروه‌های مقاومت در منطقه برای دفاع و ایستادگی در برابر دشمن صهیونیستی و رویارویی با سناریو‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد و مسئولیت عواقب تداوم جنایات رژیم صهیونیستی و‌کشتار زنان، کودکان و غیرنظامیان و تخریب گسترده زیرساخت‌های حیاتی در نوار غزه را متوجه این رژیم و به‌ویژه آمریکا دانست.

فیصل مقداد نیز ضمن اشاره به حمایت قاطع سوریه از فلسطین و محور مقاومت باوجود مشکلات این کشور، ضرورت وحدت جهان اسلام برای مقابله با رژیم آپارتاید صهیونیستی و ضرورت هوشیاری ملت‌های منطقه در برابر خدعه و نیرنگ آمریکا و صهیونیست‌ها را مورد تاکید قرار داد.

وزیر خارجه سوریه موضع اصولی این کشور در حمایت از فلسطین را قطعی و غیرقابل تغییر خواند.

حسین امیرعبداللهیان همچنین در ادامه رایزنی‌های سیاسی خود با «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر درباره آخرین تحولات غزه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت توقف فوری جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و ارسال گسترده کمک‌های مستمر انسانی تاکید کردند.

در این تماس تلفنی وجود برخی ابتکارات طرح شده مبنی بر احتمال آتش‌بس موقت و یا گسترش دامنه جنگ، مورد رایزنی نخست‌وزير و وزير خارجه قطر و اميرعبداللهيان قرار گرفت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *