احتمال کشته شدن قربانیان خشونت خانگی در آمریکا بیش از دیگر کشورها

14:31 - 12 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۲۵۳۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
احتمال کشته شدن قربانیان خشونت خانگی در آمریکا بیش از دیگر کشورها
نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که زنان آمریکایی ۲۵ برابر بیش از زنان دیگر کشور‌ها در معرض کشته شدن بر اثر خشونت خانگی قرار دارند.

خبرگزاری میزان - آمریکا ممکن است بالاترین نرخ خشونت خانگی را در سراسر جهان نداشته باشد، اما شاهد مرگ‌بارترین موارد این نوع خشونت است.

براساس گزارش مجله پزشکی آمریکا که مطالعات تحقیقاتی را در سراسر این کشور انجام می‌دهد، به طور متوسط ۷۰ زن در ماه در آمریکا هدف گلوله قرار گرفته و جان خود را از دست می‌دهند. بیش از ۹۰ درصد از این قتل‌ها از سوی شریک زندگی یا یکی از اعضای خانواده این زنان انجام می‌شود.

براساس این تحقیقات، یک زن آمریکایی ۲۵ برابر بیشتر از زنان سایر کشور‌های توسعه یافته از سوی شریک زندگی خود مورد اصابت گلوله قرار گرفته و کشته می‌شود. 

یک جامعه شناس و کارشناس دانشگاه یوتا، می‌گوید که یکی از دلایل این آمار بالا دسترسی آمریکایی‌ها به سلاح گرم در مقایسه با محدودیت‌های موجود در کشور‌های دیگر است.

وی که دهه‌هاست روند پرونده‌های خشونت خانگی را مطالعه می‌کند، گفت: آن‌ها (مردم کشور‌های دیگر) به ابزار‌های کشنده‌ای که ما در آمریکا داریم، دسترسی ندارند.

به گفته وی، اگرچه خشونت خانگی در سراسر دنیا یک اپیدمی است، اما در زمینه خشونت‌های خانگی منجر به قتل، آمریکا رتبه اول را دارد. افرادی که قربانیان خشونت خانگی هستند، اغلب در آمریکا بوده و اغلب زن هستند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که آمریکا پنج درصد از جمعیت جهان را به خود اختصاص داده است، با این حال تقریبا نیمی از کل سلاح‌های گرم در جهان، در اختیار آمریکایی‌ها است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، ۸۵ درصد از سلاح‌های گرم آمریکا در اختیار شهروندان قرار دارد. 

تحقیقات نشان داد که ۴۲ درصد از خانواده‌ها در آمریکا به سلاح گرم دسترسی دارند. او نتیجه گرفت که این موضوع تا حدودی ناشی از ترس فرهنگی در این کشور است.

علاوه بر این، بیشتر قتل‌های زنان در داخل خانه اتفاق می‌افتد و اکثریت قریب به اتفاق، یا بیش از ۹۰ درصد، از سوی یکی از شریک زندگی یا اعضای خانواده انجام می‌شود.

یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی آمریکایی نشان داد که در سال ۲۰۱۰ بیش از ۴ هزار قتل زنان با استفاده از سلاح گرم در آمریکا رخ داده است. این تعداد ۱۰ برابر بیشتر از مجموع ۴۹۰ قتل زنان با سلاح گرم در ۲۳ کشور دیگر در همان سال است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *