نتانیاهو در محاصره تنش‌های داخلی در رژیم صهیونیستی

8:00 - 09 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۹۲۸
نتانیاهو در محاصره تنش‌های داخلی در رژیم صهیونیستی
رژیم صهیونیستی طی روز‌های گذشته به دلیل پیامد‌های عملیات طوفان الاقصی شاهد افزایش تنش‌ها به سطحی بی‌سابقه بوده است.

خبرگزاری میزان - بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از آنکه در یک پیام حذف شده در شبکه‌های اجتماعی، روسای امنیتی این رژیم را متهم کرد که به او درباره عملیات مقاومت قبل از هفتم اکتبر هشدار نداده‌اند، مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

نتانیاهو در میان مخالفت مخالفان و متحدان، این پیام را حذف کرده و مدعی شد که سران امنیتی این رژیم از حمایت کامل او برخوردار هستند. 

اما این پیام کمک چندانی به فرونشاندن ناامیدی و خشم روزافزون از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل ناتوانی در پیش‌بینی عملیات مقاومت فلسطین نکرده است. این عملیات به هلاکت هزار و ۵۳۸ صهیونیست و بازداشت بیش از ۲۰۰ نفر دیگر از سوی مقاومت منجر شده است.

پیام حذف شده نتانیاهو چه بود؟

نتانیاهو در این پیام حذف شده نوشته بود: هیچ زمانی هشداری به نتانیاهو درباره قصد حماس برای آغاز جنگ داده نشد. در مقابل، همه مقام‎های نظامی، از جمله سران اداره اطلاعات و شاباک ارزیابی کردند که در برابر حماس بازدارندگی انجام شده است. 

پیام نتانیاهو به سرعت سیل انتقادات را به همراه داشت.

بنی گانتز، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی از نتانیاهو خواست اظهارات خود را پس بگیرد.

بالا گرفتن تنش داخلی در رژیم صهیونیستی

گانتز در پیامی، گفت: من می‌خواهم از همه نیرو‌های امنیتی و نظامیان ارتش اسرائیل، از جمله رئیس ستاد ارتش، فرمانده ارتش اسرائیل و رئیس شاباک پشتیبانی کنم.

در میان موج انتقادات، نتانیاهو صبح یکشنبه این پیام را حذف و مجبور به عذرخواهی شد.

اما حتی در این عذرخواهی، نتانیاهو هیچ اشاره‌ای به مسئولیت خود در قبال عدم پیش‌بینی سخت‌ترین ضربه به رژیم صهیونیستی به دلیل عملیات مقاومت نکرد. 

یائیر لاپید، نخست‌وزیر سابق و رئیس مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی، عنوان کرد که نتانیاهو تمامی خطوط قرمز را زیر پا گذاشته و در حالی که نظامیان صهیونیست در حال جنگ علیه مقاومت در جنوب و شمال اراضی اشغالی هستند، او به‎جای حمایت از این نظامیان، آن‌ها را سرزنش و ملامت کرد. 

رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی هم گفت که نتانیاهو در دفتر خود نشسته و فرماندهان ارتش را مسئول شکست هفتم اکتبر در مرز‌های غزه معرفی می‌کند.

تنش‌ها بر سر موضوع شهرک‌نشینان بازداشت شده در غزه

پیام‌های نتانیاهو در زمانی منتشر شد که او همچنین تحت فشار فزاینده‌ای از سوی خانواده‌های صهیونیست‌های بازداشت شده در غزه برای یک «توافق جامع» برای تضمین آزادی این افراد قرار دارد.

این فشار‌ها در بحبوحه نگرانی‌ها درباره اینکه عملیات زمینی احتمالی رژیم صهیونیستی می‌تواند برای امنیت بازداشت‌شدگان صهیونیست چه معنایی داشته باشد، بیشتر شده است. 

این روز‌ها برای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با سختی و فشار بسیار همراه بوده است. او روز شنبه در تل‌آویو با خانواده‌های صهیونیست‌های بازداشت شده در غزه دیدار کرد.

آن‌ها خواستار پاسخگویی درباره امنیت اعضای خانواده خود شدند و او را تحت فشار قرار دادند تا آزادی این افراد را تامین کند.

یکی از این خانواده‌ها پس از این دیدار، گفت: ما صریح صحبت کردیم و بدون عبارت‎های نامشخص به نخست‌وزیر اعلام کردیم که یک توافق جامع براساس اصل «همه در ازای همه» توافقی است که خانواده‌ها در نظر دارند و از حمایت تمام اسرائیل برخوردار است. 

توافق «همه در ازای همه» شامل آزادی بیش از ۲۰۰ صهیونیست بازداشت شده در غزه در ازای فلسطینی‌هایی است که در حال حاضر در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اسارت هستند.

باشگاه اسیران فلسطینی تخمین زده که تعداد فلسطینی‌های در اسارت رژیم صهیونیستی ۶ هزار و ۶۳۰ نفر است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *