رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: زمینه حضور دانشجویان در جلسات علنی دادگاه‌ها فراهم شود

16:10 - 08 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۹۱۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: زمینه حضور دانشجویان در جلسات علنی دادگاه‌ها فراهم شود
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: در نشست با اساتید دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان مقرر شد زمینه حضور دانشجویان در جلسات علنی دادگاه‌ها و استفاده از آن در موضوعات پایان نامه فراهم شود.

خبرگزاری میزان - در راستای جلسات و نشست‌های رئیس کل دادگستری استان با اقشار و گروه‌های مختلف مردمی و اجتماعی، نشست اساتید دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان با حجت‌الاسلام و المسلمین خلیلی برگزار شد.

گفتنی است در این نشست مقرر شد زمینه حضور دانشجویان در جلسات علنی دادگاه‌ها و استفاده از آن در موضوعات پایان نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری فراهم شود.

همچنین خاطرنشان شد اساتید دانشگاه، روش‌ها و طرح‌های کاربردی نوین خود را در زمینه حل مسائل اجتماعی و موضوعات جاری در قوه قضاییه به مجموعه قضایی استان پیشنهاد کنند.

در این جلسه رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با تأکید بر نقش جامعه‌ی دانشگاهی در اصلاح و ارتقاء همه جانبه جامعه گفت: این نقش در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم اهمیت بسیار بالایی پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی با اشاره به حضور نخبگان و فرهیختگان در کنار دانشجویان عزیز در مجامع دانشگاهی افزود: اساتید و دانشجویان می‌توانند در زمینه ارائه شیوه‌های نوین و کاربردی برای حل مشکلات و مسائل اجتماعی نقش ممتاز و ارزنده‌ای ایفا کنند و ارائه روش‌های مبتکرانه و خلاقانه به دستگاه قضایی در زمینه مواجهه با مسائل مبتلابه از این قاعده مستثنی نیست.

وی با تأکید بر لزوم اجرای سند تحول قضایی گفت: ارتقاء تعاملات مجموعه قضایی با گروه‌های مرجع و تاثیرگذار از جمله اساتید دانشگاه و دانشجویان می‌تواند در پیشبرد اهداف متعالی دستگاه قضایی با هدف خدمت رسانی هرچه مطلوبتر به مردم موثر واقع شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی در این نشست خواستار استمرار برگزاری جلسات هم اندیشی و نیز ارائه طرح‌های کاربردی از سوی اساتید و دانشجویان به دستگاه قضایی شد.

گفتنی است در این جلسه اساتید دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *