رشد بیش از ۹ درصدی مصرف برق صنایع بزرگ

9:32 - 07 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۶۸۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رشد بیش از ۹ درصدی مصرف برق صنایع بزرگ
سخنگوی صنعت برق گفت: رشد مصرف انرژی در سال جاری و تا به امروز (۷ آبان ماه) به حدود ۵ درصد رسیده است و صنایع بزرگ کشور رشد بیش از ۹ درصد را در سال رشد تولید تجربه کردند.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: رشد مصرف انرژی در سال جاری به حدود ۵ درصد رسیده که این میزان در سه ماه تابستان جاری ۶/۵۵ بود که عدد بسیار بزرگی است.

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه در مهرماه و چند روز ابتدایی آبان ماه رشد ۳/۷ درصدی مصرف انرژی را تجربه کردیم، گفت: این میزان تقریبا نصف رشد مصرف انرژی در دوره تابستان امسال و با گرمای بی‌سابقه بود.

وی تاکید کرد: این میزان رشد غیرمعمول در تابستان به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی و کولر‌ها بوده است که حدود ۳۲هزار مگاوات و یا ۴۰ درصد از مصرف برق کشور را به خود اختصاص داده بودند و بار رابر روی شبکه سراسری برق کشور ایجاد می‌کردند.

سخنگوی صنعت برق در خصوص رشد مصرف صنایع انرژی بر تحت پایش مرکز راهبری شبکه برق کشور گفت: این صنایع رشد ۹/۲۲ درصدی را از ابتدای سال جاری تجربه کردند و آمار‌ها حاکی از آن است ۲۹/۲ میلیارد کیلوواتساعت انرژی مصرف کرده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۶/۸ میلیارد کیلوواتساعت بوده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *