حمایت‌های ویژه قانون جوانی جمعیت از مادران شاغل

13:00 - 05 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۴۲۰
حمایت‌های ویژه قانون جوانی جمعیت از مادران شاغل
به گفته­­ رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت شاغلان دانشجویی که باردارند یا فرزند زیر ۲ سال دارند برای استفاده از مرخصی و کاهش شبکاری از حمایت‌های ویژه قانون جوانی جمعیت برخوردار می‌شوند و در راستای اجرای ماده ۲۶ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت؛ مادران شاغل حوزه پزشکی هم که باردارند یا فرزند زیر ۲ سال دارند می‌توانند از مرخصی و کاهش شبکاری استفاده کنند.

خبرگزاری میزان - به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، صابر جباری گفت: شاغلان دانشجویی که باردارند یا فرزند زیر ۲ سال دارند برای استفاده از مرخصی و کاهش شبکاری از حمایت‌های ویژه قانون جوانی جمعیت برخوردار می‌شوند.

وی افزود: در راستای اجرای ماده ۲۶ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت؛ مادران شاغل حوزه پزشکی هم که باردارند یا فرزند زیر ۲ سال دارند می‌توانند از مرخصی و کاهش شبکاری استفاده کنند.

رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت با اشاره به رفع ابهامات ماده ۲۶ قانون جوانی جمعیت ادامه داد: ماده ۲۶ قانون جوانی جمعیت و سلامت خانواده مجلس برای دانشجویان ابهامات حقوقی داشت و موجب اعتراضاتی شده بود که با رفع این ابهامات حقوقی، طی دستورالعملی توسط معاونت آموزشی به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد.

وی افزود: موافقت با دورکاری، مرخصی تحصیلی، میهمانی در دانشگاه هم سطح یا پایین‌تر، آموزش مجازی و غیرحضوری، کاهش نوبت کاری شب، معافیت‌های تحصیلی دانشجویان مادر باردار یا دارای کودک زیر ۲ سال که شیرده هستند از مزایای این بند از قانون است که تمام دانشجویان اعم از دانشجویان دستیاری و Phd از آن می‌توانند بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *