نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و کوبا در هاوانا برگزار می‌شود

22:44 - 03 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۲۴۳
نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و کوبا در هاوانا برگزار می‌شود
نوزدهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و کوبا در پایتخت جمهوری کوبا به ریاست وزیر بهداشت برگزار خواهد شد.

خبرگزاری میزان -  نوزدهمین همکاری‌های اقتصادی ایران و کوبا از ۱۸ تا ۲۰ آبان سال جاری در هاوانا، پایتخت جمهوری کوبا به ریاست وزیر بهداشت، درمان‌وآموزش پزشکی برگزار می‌شود.

محمدحسین نیکنام، دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت از کوبا به عنوان یکی از شرکای کشورمان در منطقه آمریکای جنوبی یاد کرد و با اشاره به همکاری‌های گسترده دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله حوزه سلامت، گفت: همکاری‌های دوجانبه و مشترک جمهوری اسلامی ایران با جمهوری کوبا، روابطی استراتژیک است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کوبا هر دو به دلیل مواجه بودن با تحریم‌های یک جانبه و ظالمانه آمریکا، دارای مشکلات مشابهی هستند، افزود: تحریم‌های ظالمانه آمریکا موجب درک متقابل مردم و مسئولان دو کشور شده و آنان را به داشتن همکاری بیشتر و موثرتر ترغیب می‌کند.

نیکنام به تعاملات دو کشور در حوزه سلامت به ویژه در زمینه ساخت واکسن در سال‌های گذشته اشاره و اظهار کرد: در سفر خرداد رئیس جمهور و وزیر بهداشت به این کشور، شاهد عزم دو کشور برای ارتقای همکاری‌ها بودیم.

دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت، گفت: خوشبختانه هجدهمین کمیسیون مشترک دو کشور سال گذشته در تهران برگزار شد و نوزدهمین کمیسیون مشترک نیز به ریاست وزیر بهداشت نیز با همراهی هیئت‌های تجاری و اقتصادی در هاوانا برگزار و چندین سند همکاری بین دو کشور در زمینه‌های مختلف امضا می‌شود.

در این جلسه برنامه‌ها و اسناد کمیسیون مشترک نوزدهم مورد بحث قرار گرفت و توصیه‌های لازم برای نهایی شدن این اسناد ارائه شد.

جلسه هماهنگی نوزدهمین کمیسیون ایران و کوبا در روز سه‌شنبه، ۲ آبان ۱۴۰۲ با حضور روسا و مدیران بخش‌های مختلف و دستگاه‌های اجرایی شامل وزارت امور خارجه، بانک مرکزی، سازمان توسعه تجارت، وزارت نفت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان هلال احمر، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و عده‌ای از مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی به میزبانی اداره کل همکاری‌های بین الملل در وزارت بهداشت برگزار شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *