رایزنی وزیران امور خارجه ایران و نیجر درباره توسعه همکاری‌ها

21:24 - 02 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۰۲۷
رایزنی وزیران امور خارجه ایران و نیجر درباره توسعه همکاری‌ها
وزیر امور خارجه در دیدار همتای نیجری، گفت که کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی چارچوب مناسبی برای اجرای خواسته‌های مقام‌های عالی دو کشور برای توسعه همکاری‌هاست.

خبرگزاری میزان – حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و باکاری سانگاره، وزیر خارجه نیجر که در راس هیئتی به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، موضوعات موردعلاقه در حوزه روابط دوجانبه و بین‌المللی و همچنین آخرین تحولات داخلی نیجر را مورد گفت‌وگو و تبادل‌نظر قرار دادند.

وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به نگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران در زمینه گسترش مناسبات با کشور‌های آفریقایی، توسعه همکاری‌های فیمابین را در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی و فناوری و تبادل هیئت‌های عالی بین دو کشور، با هدف ارتقای منافع طرفین با اهمیت ذکر کرد.

امیرعبداللهیان، کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور را چارچوب مناسبی برای به فعلیت رساندن خواسته‌های مقام‌های عالی دو کشور برای توسعه همکاری‌ها دانست و با تاکید بر ضرورت فعالسازی آن، ابراز امیدواری کرد که با تجدید ساختار این کمیسیون، تحرک قابل قبولی در این باره شکل بگیرد.

باکاری سانگاره، وزیر خارجه نیجر نیز در این دیدار با اشاره به توانمندی‌های بالای جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف اقتصادی، علمی و فناوری، تمایل کشورش را برای توسعه مناسبات با کشورمان در بخش‌های مختلف مورد تاکید قرار داد. 

سانگاره این توانمندی‌ها را تامین‌کننده نیاز‌های کشورش در بخش‌های مختلف انرژی و صنعتی دانست و برای توسعه و تعمیق مناسبات دو کشور در آینده نزدیک اظهار امیدواری کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *