یادداشت|

جشنواره تراز سینمای ایران

13:06 - 01 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۰۶۸۶
جشنواره تراز سینمای ایران
هرگاه حس کردید که دیگر سینمای ایران چیزی برای ارائه ندارد، سری به فیلم‌های کوتاه بزنید تا پویایی و شکوفایی را در این سینما ببینید؛ سینمایی پر از شور و نشاط و ایده که می‌تواند دوباره حرف سینمای ایران را بر سر زبان‌ها بیندازد.

خبرگزای میزان- باید اعتراف کرد که ترازترین جشن سینمای ایران طی دو سال اخیر با وجود تعدد جشنواره‌ها، همین جشنواره فیلم کوتاه تهران است؛ جشنواره ای که توانسته فیلمسازان را به جنب و جوش و تفکر وا دارد و باعث شود که باز هم شاهد نوآوری در سینمای ایران باشیم.

برای کسانی که عاشق سینمای ایران هستند حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران می‌تواند باعث امیدواری به نسل آینده فیلمسازان شود.

انجمن سینمای جوانان ایران پس از گذراندن یک دوره رخوت، حال به جایی رسیده است که می‌تواند دوباره به خود ببالد که باعث رشد و تربیت و از همه بهتر ایجاد دیدگاه متفاوت در بین فیلمسازان شده است.

فیلمسازان جوان فیلم کوتاه یک تنه جور تمام جشنواره‌ها از جمله جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان را که جشنواره‌ای کاملا فاقد دستاورد بود، به دوش کشیده‌اند.

کاش مسئولان سینمای کشور نگاه این جشنواره را سرلوحه قرار دهند و بدانند که هرگاه کار به جوانان سپرده شود، برنده فرهنگ و هنر و سینمای ایران است.

مسئولان انجمن سینمای جوانان ایران و جشنواره فیلم کوتاه تهران خود می‌دانند که میراث‌دار یک جشنواره اصیل و جریان‌ساز هستند و فقط خود را به این موج سپرده و نخواسته‌اند چرخ را از ابتدا اختراع کنند.

حضور پرشور سینماگران جوان نیز این نوید را می‌دهد که باید منتظر فیلمسازان خوبی در آینده باشیم، البته اگر قدر بدانند و باعث سرخوردگی این فیلمسازان نشوند. فیلمسازان خلاق هم باید بدانند که حضور در جشنواره یا کسب جایزه برای آنها اول راه است و به قول معروف غوره نشده مویز نشوند و سقف آرزوهایشان را بالا ببرند.

این روزها در پردیس سینمایی ملت با تمام کاستی‌ها و سردرگمی‌های زیرساختی و اجرایی، جشنواره‌ای در حال برگزاری است که صف شلوغ و تب و تاب را به جوانان عاشق سینما هدیه داده است؛ این هدیه را قدر بدانید و از گوهرهای آن برای ارتقای سطح سینمای کشور استفاده کنید. این جشنواره برای ایران و اکنون در دنیا معتبر است، بگذارید راه خود را که یافته است، پیش بگیرد و چوب لای چرخ آن نگذارید.

سینما می‌تواند راه‌گشای فرهنگ در کشور باشد؛ این یک شعار نیست و با حضور چند ساعته در جشنواره فیلم کوتاه تهران می‌توان به این نتیجه رسید که سینمای ایران یک جشنواره تراز دارد. از این جشنواره حمایت کنید، فیلمسازان آن را تشویق کنید تا در آینده نام ایران دوباره با سینما در جهان طنین‌انداز شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *