گفت‌وگو|

«شعر شهر» اقدامی مناسب در راستای گسترش هنر عمومی و اصلاح سبک زندگی است

9:26 - 01 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۰۵۰۹
«شعر شهر» اقدامی مناسب در راستای گسترش هنر عمومی و اصلاح سبک زندگی است
سخنگو و عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به اینکه شعر شهر اقدام بسیار مثبت سازمان زیباسازی شهر تهران است که در راستای گسترش هنر عمومی و اصلاح سبک زندگی در شهر تهران صورت گرفت، گفت: لازم است از این پس در شهر تهران انجام اقداماتی مانند نگارگری و ادبیات افزایش یابد.

علیرضا نادعلی در گفت‌وگو با میزان درباره نصب تابلو‌هایی با اشعار مختلف از شعرای ایران در شهر تهران گفت: نصب تابلو‌هایی با اشعار مختلف از شعرای ایران که به آن شعر شهر گفته می‌شود اقدام بسیار مثبت سازمان زیباسازی شهر تهران است که در راستای گسترش هنر عمومی و اصلاح سبک زندگی در شهر تهران که ممکن است بهم ریختگی‌های فرهنگی در آن وجود داشته باشد صورت گرفت و اقدام لازم و مفیدی بود.

وی ضمن اشاره به اینکه گروه‌های مختلف با تنوع فکری از این طرح استقبال کردند، ادامه داد: اگر چه برخی از افراد در صورت مشاهده کوچک‌ترین ایرادی تنها بر روی آن تمرکز و آن را بزرگ‌نمایی می‌کنند، اما اصل کار بسیار خوب بود و لازم است از این پس چنین اقداماتی در شهر تهران از نگارگری گرفته تا ادبیات افزایش یابد.

سخنگو و عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اندوخته ادبیات کهن و ادبیات معاصر ما ظرفیت بسیاری برای انتقال پیام و محتوا‌های بسیار خوب تربیتی و فرهنگی دارد و باید به درستی از آن استفاده شود.

نادعلی همچنین درباره اقدامات مدیریت شهری به مناسبت هفته تربیت بدنی بیان کرد: رویداد‌های مختلفی به همین مناسبت در شهر تهران رخ داد و اینکه سرانه ورزشی در موقعیت‌های مختلف شهر تهران چه در جنوب شهر و چه در شمال شهر در حال افزایش است بسیار اتفاق مثبتی است. البته در برخی مناطق شهر تهران به سبب بافت متراکم ساختمانی وضعیت به گونه‌ای است که تا تملک صورت نگیرد و به بافت جدید فرهنگی تبدیل نشود برای مردم قابل استفاده نیست و شهرداری تهران هم در حال انجام این کار است و با تملک املاک، تجمیع و تبدیل آن‌ها به مکان‌های فرهنگی و ورزشی اقدامات مناسبی در این باره انجام داده است.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *