نکونام: ۲۰ دقیقه اول خواب بودیم/ این پیروزی برای هواداران استقلال است/ به محمدی اعتقاد دارم

20:48 - 28 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۴۰۲۰۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
نکونام: ۲۰ دقیقه اول خواب بودیم/ این پیروزی برای هواداران استقلال است/ به محمدی اعتقاد دارم
سرمربی تیم استقلال گفت: حضور تماشاگران باعث شد تا وظیفه خودمان را به نحو احسن اجرا کنیم.

خبرگزاری میزانجواد نکونام پس از پیروزی استقلال مقابل هوادار در هفته ششم‌لیگ برتر فوتبال، در نشست خبری اظهار داشت: این برد را به هواداران‌مان تبریک می‌گویم. این برد قطعاً برای آن‌هاست. برای هواداران خانم و آقایانی که در ورزشگاه بودند. فوتبال با تماشاگر را ما دیدیم و لذت بردیم. این برد و ۳ امتیاز مبارک هواداران و از طرف خودم و بازیکنان از آن‌ها تشکر می‌کنم. حضور تماشاگران باعث شد تا وظیفه خودمان را به نحو احسن اجرا کنیم.

سرمربی استقلال اظهار داشت: خودتان دیدید، فکر کنم ۱۵ تا ۲۰ دقیقه خواب ماندیم. تیم ما شیرازه‌اش پاشید. باورمان نمی‌شد که یک گل آن هم به آن زودهنگامی دریافت کردیم، ولی توانستیم شکل تیمی را خیلی خوب درست بکنیم. تیم را سازماندهی کنیم. یک گل زدیم و موقعیت‌های خوبی را در نیمه اول خلق کردیم. نیمه اول به نظرم خوب تمام کردیم. ۱۰ دقیقه آخر نیمه اول خیلی خوب و پرفشار بازی کردیم.  

وی تصریح کرد: در نیمه دوم با توجه به صحبت‌هایی که با بازیکنان داشتیم، توانستیم ۲ گل به ثمر رسانیم و تیم حریف را تحت فشار قرار دهیم. حریف را مجبور کنیم که اشتباه کند، عقب نشینی کند و از سیستم ۲-۳-۵ به سیستم ۱-۴-۵ تغییر کند. توانستیم در نهایت بازی را ببریم و این برد برای هوادارنمان است. شروع امروز بد بود و در ابتدا خواب بودیم.  

نکونام اظهار داشت: تیم هوادار تیم بسیار خوبی است. من بازی آن‌ها را دیده‌ام. آن‌ها با برنامه بازی کردند و در ادامه راه با توجه به این مسابقه، می‌توانند خیلی خوب و بهتر نتیجه بگیرند. برای آن‌ها آرزوی موفقیت می‌کنم.  

سرمربی استقلال در پاسخ به سوال خبرنگاری که بازگشت استقلال در مسابقات را کمتر دیده بودیم، گفت: اول نباید این اتفاق می‌افتاد. من به بچه‌ها وسط ۲ نیمه هم گفتم. در ۱۰-۱۵ دقیقه اول ما خوابمان ببرد. به گل و موقعیت و این حرف‌ها نیز کاری ندارم. ما بد بازی کردیم. بازیکنان کاری که باید انجام می‌دادند را انجام دادند. وظیفه‌شان را انجام دادند. دیر انجام دادند، ولی وظیفه‌شان را انجام دادند. از آن‌ها تشکر می‌کنم. نیرو و انرژی که هواداران برای ما در طول ۹۰ دقیقه باعث شد تا بازیکن با انرژی بازی کند. بدون هواداران کار برای ما ۱۰۰ درصد سخت می‌شد و این موضوع برای حریف هم وجود دارد. دیدیم که فوتبال با تماشاگر را، ما حقمان است که میزبانی کنیم. تیم‌های دیگر شهر‌ها استفاده می‌کنند، ولی هفته ششم اولین بازی مقابل هوادار بازی کردیم. این خوب نیست و امیدوارم این شرایط طوری شود که ورزشگاه‌ها در تمامی بازی‌ها پر شود و مردم از فوتبال‌ها لذت ببرند.

نکونام در خصوص مهرداد محمدی افزود: مهرداد محمدی بازیکن با کیفیتی است. بازیکنانی با این کیفیت در فوتبال دنیا گران هستند. گران‌ترین بازیکنان دنیا در حال حاضر بازیکنانی هستند که در خط جلو و تهاجمی بازی می‌کنند. این بازیکنان گران هستند و در ایران هم به این شکل است. نگاه کنید سال گذشته ۲۰ گل استقلال را کدام بازیکنان به ثمر رساندند؟ خلاقیت بخشی از فوتبال است. مهرداد کیفیت بالایی دارد و من هم به او اعتقاد دارم. نه الان سال‌های سال است. من وقتی در فولاد بودم هم با او صحبت کرد که برای این تیم بازی کند، اما به هرحال در قطر ماند. از کیفیت این بازیکن آگاهی کامل دارم و همه می‌بینند. او هم خوب بازی می‌کند و هم بسیار زحمت می‌کشد. در تیم ملی هم دیدید که گل زد. از او توقع داریم و باید از این بازیکن مراقبت کنیم تا هر بازی بهترین عملکردش را به نمایش بگذارد.

سرمربی استقلال ادامه داد: بازیکنان من همه زحمت کشیدند و همه تیم برای من مهم هستند. ایمان سلیمی اشتباه کرد مهم نیست. بازیکن با کیفیت است و خوب بازی می‌کند و آن چه که از او می‌خواهیم را انجام می‌دهد. اشتباه در فوتبال برای هر بازیکنی رخ می‌دهد.

وی درباره برگزاری بازی‌های استقلال در خارج از تهران عنوان کرد: اطلاعی درباره شرایط میزبانی ندارم. صحبت خودم را می‌گویم. از مسئولان استادیوم آزادی تشکر می‌کنم چرا که کیفیت زمین واقعا خوب بود. نمی‌دانم در این مدت چه اتفاقاتی رخ داده بود، ولی واقعا کیفیت خوب بود و بازیکنان و ما لذت بردیم. زمان گرم کردن بازیکنان گفتند کیفیت خوب شده بود. اگر ما بیرون از تهران برویم و بازی کنیم به ضررمان می‌شود. چرا از هوادارانمان استفاده نکنیم؟ استادیوم آماده کنند در تهران بگویند ما برویم بازی کنیم. اگر نداریم صبر کنند تا نیم فصل آن زمان رسیدگی کنند.

نکونام افزود: اینکه بگویند ما استادیوم نداریم و ضررش متوجه استقلال باشد کار اشتباهی است. ما باید از میزبانی هایمان استفاده کنیم گرچه ما فقط در استادیوم آزادی بازی می‌کنیم؛ تیم‌هایی مثل فولاد و سپاهان و ذوب آهن که در استادیوم هایشان تمرین هم می‌کنند، میزبان هستند. ما فقط مسابقه می‌دهیم و اگر قرار باشد این را هم از ما بگیرند دستانمان را بالا می‌بریم و می‌گویم آقا نمی‌خواهیم جام بگیریم.

سرمربی استقلال تصریح کرد: بازیکنی که از لیست من جذب شده فقط مهرداد محمدی نیست و ۲-۳ بازیکن هستند. قطعا کیفیت بازیکن نتایج را رقم می‌زند. تمرین، صحبت‌ها و کار‌هایی که ما انجام می‌دهیم، بازیکن در زمین، خلاقیت، کیفیت و تمرکزش می‌تواند فرق دو تیم را مشخص کند. موقعی که من داشتم این صحبت را انجام می‌دادم که بتوانیم بهترین‌ها را برای استقلال جذب کنیم برای این بود که بتوانیم در لیگ پرفشاری که داریم تمام بازیکنان را صحیح و سالم داشته باشیم. اینکه اگر تمام بازیکنان را می‌گرفتیم چه می‌شد را من نمی‌توانم بگویم، تنها در تمرین و کار مشخص می‌شود و من می‌توانم درباره اش نظر بدهم. نتوانستیم و نگاه من مثبت است و رو به جلو هستیم. شرایط تیمی خوبی داریم. 

وی گفت: امید حامدی فر با اینکه از لیست ما رفته بود و متاسفانه نمی‌توانستیم دوباره ثبتش کنیم، اما به محض اینکه این ثبت شد برای ما بازی و به تیم کمک کرد. واقعیت این است که در برخی بازی‌ها ما شرایط تعویض نداشتیم. بازی قبل به خاطر اینکه نمی‌توانستیم تعویض کنیم به هافبک هایم گفتم فقط سرجای خودشان بایستند، چون هیچ انرژی نداشتند. با همین بازیکنان باید بهترین کیفیت را در هر بازی ارائه دهیم. در ادامه هر اتفاقی رخ می‌دهد پیش خودمان و هواداران شرمنده نباشیم.

نکونام در پایان خاطرنشان کرد: به عملکرد خودم نمره‌ای نمی‌دهم چرا که نباید نظر بدهم. کار مدیریتی هم نیازی به نظر من نیست و کارشناس هستند. به تیمم نمره هزار می‌دهم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *