دولت در حفظ مجوز پرواز‌های اروپایی به ایرلاین‌ها کمک کند

13:01 - 24 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۴۷۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
دولت در حفظ مجوز پرواز‌های اروپایی به ایرلاین‌ها کمک کند
مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم با تاکید بر اینکه حفظ گواهینامه و مجوز پرواز اروپایی یک سرمایه ملی است، گفت: شرکت‌های هواپیمایی برای حفظ این مجوز نیازمند کمک دولت هستند.

خبرگزاری میزان _ رامین حمزه‌ای‌، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل هواپیمایی قشم ایر، در نشست خبری صبح امروز(۲۴ مهر) اظهار کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۲ و در ایام پایانی سال ۱۴۰۱ تقاضا در مسیر‌های داخلی افزایش یافت و این مساله نیازمند این بود که عرضه بلیت افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه تلاش دولت این است که عرضه بلیت برای مردم با مشکل مواجه نشود، تصریح کرد: در این راستا پرواز‌های داخلی قشم ایر در ۶ ماه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است. 

حمزه‌ای با تاکید بر اینکه ضریب اشغال پرواز‌ها نیز افزایش یافته است، تصریح کرد: ضریب اشغال پرواز‌ها به ۸۵ درصد رسیده، اما در اکثر پرواز‌ها این عدد، ۱۰۰ درصد است. 

مدیرعامل قشم‌ایر با تاکید بر اینکه میزان پرواز‌های خارجی این شرکت ۱۰ درصد رشد داشته است، گفت: با وجود اینکه عمده درآمد‌ها از پرواز‌های خارجی حاصل می‌شود، اما تلاش کرده‌ایم تا تعداد صندلی‌های پرواز‌های داخلی را نیز افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم‌ایر با اشاره به اینکه تعداد هواپیما‌های این شرکت در حال حاضر ۹ فروند است، تصریح کرد: به‌زودی یک هواپیمای ایرباس ۳۲۰ نیز به ناوگان قشم‌ایر اضافه می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه مجوز ورود پروازها به اتحادیه اروپا(تی‌سی‌او) یک سرمایه ملی است که باید حفظ شود، گفت: با بازرسی‌های مستمر نمره TCO این شرکت از ۲.۵ به ۱.۱۴ رسیده است که نشان از بهبود عملکرد قشم‌ایر نسبت به گذشته دارد.

به گفته حمزه‌ای افزایش ظرفیت ناوگان قشم‌ایر از محل درآمد‌های این شرکت هواپیمایی صورت گرفته و براساس آمار و اطلاعات منتشرشده، قشم‌ایر گران‌فروشی نداشته و به همه قواعد و قوانین پایبند بوده است.

وی در پایان گفت: ۱۳ هزار زائر را در پرواز‌های اربعین جابه‌جا کرده‌ایم که متوسط تاخیر پرواز‌های اربعین طبق آمار سازمان هواپیمایی کشوری، ۱۲ دقیقه بوده است. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *