بازی‌های آسیایی هانگژو

مقصودلو: در این سال‌ها مغولستان را با هر ترکیبی برده‌ایم/ با شکست ویتنام طلای شطرنج قطعی است

13:37 - 12 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۷۵۶۳
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
مقصودلو: در این سال‌ها مغولستان را با هر ترکیبی برده‌ایم/ با شکست ویتنام طلای شطرنج قطعی است
ملی‌‌پوش شطرنج گفت: با غلبه بر ویتنام کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی برای شطرنج ایران، ۱۰۰ درصد خواهد شد.

خبرگزاری میزان - دور ششم رقابت‌های شطرنج بازی‌های آسیایی هانگژو عصر امروز (چهارشنبه ۱۲ مهرماه) برگزارش شد و پرهام مقصودلو سوپر استاد بزرگ شطرنج ایران توانست «لی» نفر هجدهم رده‌بندی برترین شطرنج‌بازان جهان از ویتنام را شکست داده و تیم ملی را در آستانه یک پیروزی ارزشمند قرار دهد.

مقصودلو در تشریح این پیروزی و تاثیر آن در قطعی شدن مدال طلای ایران و خلق شگفتی در هانگژو گفت: شب گذشته مهم‌ترین پیروزی خود را در بازی‌های آسیایی بدست آوردم و توانستم مقابل گوکش مرد شماره هشت شطرنج دنیا و کسی که بعد از ۳۰ و اندی سال توانست جای آناند (ستاد بزرگ شطرنج هند) را بگیرد، به پیروزی برسم و با این پیروزی تیم ایران از شکست نجات پیدا کرد.

وی افزود: در رقابت امروز از تیم ویتنام برتر بودیم و تنها بخش سخت مسابقه روی میز من بود. چون با مهره سیاه مقابل «لی» قهرمان شطرنج سریع جهان بازی داشتم. تقریبا ۱۵ سال است که این شطرنج‌باز در بین ۲۰ نفر برتر دنیاست و ثبات بالایی دارد. شب گذشته که با بچه‌ها صحبت می‌کردیم برای مان مهم بود که بتوانم با یک تساوی خیال بقیه بچه‌ها را راحت کنم. اما روند بازی به گونه‌ای پیش رفت که به‌راحتی توانستم به پیروزی برسم. تدارکات خوبی که داشتم کمک زیادی به من کرد تا بدون سختی بازی را ببرم. از این که توانستم به پیروزی برسم تا بچه‌ها با خیال راحت بازی خود را ادامه دهند، بسیار خوشحالم. به این ترتیب می‌توانیم به راحتی ویتنام را شکست دهیم و با این اتفاق، کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی برای شطرنج ایران، ۱۰۰ درصد خواهد شد.

مقصودلو با اشاره به آخرین بازی ایران مقابل مغولستان گفت: طی این سال‌ها مغولستان را با هر ترکیبی شکست داده‌ایم و به نظرم فردا هم می‌توانیم کار را تمام کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *