بازی‌های آسیایی هانگژو

طباطبایی: پرهام سوپراستار شطرنج ایران است/ مقصودلو: باید ببریم و کار را تمام کنیم + فیلم

15:53 - 13 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۷۷۴۸
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
طباطبایی: پرهام سوپراستار شطرنج ایران است/ مقصودلو: باید ببریم و کار را تمام کنیم + فیلم
سوپر استاد بزرگ شطرنج ایران گفت: امیدوارم از پس تیم فیلیپین هم بربیاییم و کار را تمام کنیم.

خبرگزاری میزان - تیم ملی شطرنج ایران در دور هفتم بازی‌های آسیایی موفق به پیروزی ۲.۵ بر ۱.۵ مقابل مغولستان شد. 

پرهام مقصودلو سوپر استاد بزرگ شطرنج ایران بعد از پیروزی تیم ملی کشورمان مقابل مغولستان در دور هفتم مسابقات شطرنج بازی‌های آسیایی اظهار داشت: استراتژی‌مان برای این بازی رسیدن به پیروزی به هر نحو ممکن بود. با توجه به این‌که از اختلاف ریتینگ برخوردار بودیم، قرار بر این بود که همه برای برد بازی کنیم تا هر نفری که به برد رسید، باقی اعضای تیم با خیال راحت مساوی کنند تا پیروزی خود را گارانتی کنیم.

وی افزود: مهم‌ترین نکته بازی تیمی این است که وقتی یکی از بازیکنان به پیروزی می‌رسد، سایر بازیکنان از حساسیت بازی اطلاع داشته باشند که خوشبختانه امروز همه از این موضوع آگاه بودند و توانستیم راحت به پیروزی برسیم. برد تیمی بسیار مهم است. این برد باعث شد در صدر جدول باقی‌ بمانیم.

مقصودلو درخصوص حریف بعدی ایران گفت: احتمالا حریف بعدی ما فیلیپین است که هم سطح مغلوستان است. امیدوارم از پس این تیم بربیاییم. باید ببریم و کار را تمام کنیم.

طباطبایی: مغولستان حریف چغری بود

سیدمحمدامین طباطبایی استادبزرگ شطرنج ایران با تاکید بر اینکه پیش‌بینی یک بازی سخت مقابل مغولستان را نداشته، گفت: پیش از این دیدار فکر می‌کردیم رقابت‌مان خیلی ساده‌تر باشد، ولی حریف چغر بود و همه بازی‌ها سخت.

وی افزود: خدا رو شکر در بازی مقابل مغولستان به پیروزی رسیدم و تبم ایران با نتیجه ۲.۵ بر ۱.۵ بر حریف غلبه کرد. البته با توجه به این‌که به قهرمانی خیلی نزدیک هستیم و بردن تیم‌های باقی‌مانده نباید برای‌مان کار خیلی سختی باشد، اما استرس بازی‌ها بالا رفته و خستگی و فشار مسابقات هم باعث شده که بچه‌ها از حد خود ضعیف‌تر ظاهر شوند.

طباطبایی گفت: پرهام سوپر استار تیم ماست و تاکنون هم نتایج درخشانی داشته. در مجموع امیدوارم در دو دور بعدی نیز به پیروزی برسیم و قهرمان شویم. ما تیم‌های اصلی از جمله چین و ازبکستان را شکست دادیم و مقابل هند به تساوی رسیدیم. تیم قوی دیگری باقی نمانده. در شطرنج هر اتفاقی ممکن است بیفتد، ولی ان‌شاالله پیروز می‌شویم.

دانشور: برخی لحظات بازی با مغولستان خطرناک بود

تیم ملی شطرنج ایران در دور هفتم بازی‌های آسیایی موفق به پیروزی ۲.۵ بر ۱.۵ مقابل مغولستان شد.

بردیا دانشور ملی‌پوش شطرنج ایران بعد از این پیروزی گفت: بازی با مغولستان در برخی لحظات خطرناک شده بود و من هم وضعیتی نزدیک به باخت داشتم، ولی خوشبختانه مقابل حریفم به تساوی رسیدم و درنهایت بازی را بردیم و به مدال طلا بسیار نزدیک شدیم.

وی افزود: تمام تیم‌های باقی مانده از ما ضعیف‌تر هستند ما می‌توانیم هر تیمی را شکست دهیم.

پورآقابالا: با یک لغزش ممکن است طلا از دست برود

امیررضا پورآقابالا بازیکن ذخیره تیم ملی شطرنج، در ارزیابی عملکرد ایران در بازی‌های آسیایی گفت: تیم ایران تا اینجای کار عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته‌ایم حریفان قدرتمندی را حذف کنیم.

وی افزود: تنها دو دور دیگر از رقابت‌ها باقی مانده و اگر بتوانیم به پیروزی برسیم، مدال طلا را کسب خواهیم کرد. با توجه به نزدیک شدن به دور پایانی، مسابقات ریسکی شده و با یک لغزش ممکن است مدال طلا را از دست بدهیم؛ بنابراین هر ۴ میز برای برد بازی می‌کنند. من نیز به‌عنوان یک بازیکن ذخیره سریاز تیم هستم و هر زمان که سرمربی صلاح دانست، به تیم کمک خواهم کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *