جمهوری‌خواهان لایحه بودجه را رد کردند؛ دولت بایدن تعطیل می‌شود؟

8:36 - 08 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۶۷۴۳
جمهوری‌خواهان لایحه بودجه را رد کردند؛ دولت بایدن تعطیل می‌شود؟
جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۳۲ رای مخالف طرح پیشنهادی بودجه رئیس این حزب را برای سازمان‌های فدرال آمریکا رد کردند.

خبرگزاری میزان - جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا طرح پیشنهادی رئیس این حزب را برای تأمین مالی موقت دولت جو بایدن رد کرده‎اند.

رسانه‎های آمریکایی می‎گویند که تا حدودی مشخص شده که سازمان‌های فدرال آمریکا از روز یکشنبه تعطیل خواهند شد.

مجلس نمایندگان با ۲۳۲ رای مخالف در مقابل ۱۹۸ رای موافق به این طرح، اقدامی را که به تمدید بودجه دولت بایدن به مدت ۳۰ روز و جلوگیری از تعطیلی آن انجام می‌شد، شکست داد.

این موضوع باعث شده استراتژی روشنی برای جلوگیری از تعطیلی پارک‌های ملی وجود نداشته باشد و دستمزد چهار میلیون کارمند فدرال مختل شود.

آخرین مهلت توافق بر سر بودجه دولت شنبه، ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ (هشتم مهر) است. در صورت عدم تمدید بودجه از ساعت ۰۰:۰۱ صبح روز یکشنبه، همه چیز از نظارت مالی گرفته تا تحقیقات علمی با مشکل مواجه خواهد شد.

انتظار می‌رود که مجلس نمایندگان روز شنبه رای‌گیری بیشتری برگزار کند.

پس از رای‌گیری، «کوین مک‎کارتی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، گفت که کنگره همچنان ممکن است تمدید بودجه را تصویب کند اما او از بیان اینکه در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد، خودداری کرد. 

«جو بایدن» معتقد است «مک‎کارتی»، «معامله وحشتناکی» را برای حفظ قدرت انجام داده است.

«بایدن» همچنین گفت که نگران است اعضایی در حزب جمهوری‌خواه وجود داشته باشند که می‌خواهند تغییراتی در دولت ایجاد کنند.

«مایک لاولر»، نماینده جمهوری‌خواه نیویورک، گفت که تنها یک نفر مقصر تعطیلی دولت است؛ «مت گاتز».

«لاولر»ف می‎گوید که تعداد انگشت‌شماری از مردم و به‌ویژه «مت‎گاتز»، ترجیح داده‌اند که دستور کار خود را بالاتر از هر چیز دیگری قرار دهند.

«گاتز» یکی از چهره‌های اصلی مقاومت در برابر تلاش‌های «کوین مک‎کارتی» برای دستیابی به یک توافق در آخرین لحظه بوده است.

مشخص نیست که تعطیلی احتمالی دولت آمریکا تا چه زمانی ممکن است ادامه داشته باشد. همه چیز بستگی به این دارد که کنگره تا چه حد سریع می‌تواند لوایح بودجه را تصویب کند.

وقتی هیچ قانونی برای تامین مالی وضع نمی‌شود، سازمان‌های فدرال آمریکا باید تمام کار‌های غیرضروری را متوقف و تا زمانی که تعطیلی ادامه دارد، حقوق کارکنان را پرداخت نکنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *