انتخابات در تعدادی از شهرها الکترونیکی برگزار می‌شود

18:18 - 06 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۶۶۱۲
انتخابات در تعدادی از شهرها الکترونیکی برگزار می‌شود
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس، گفت: طبق تفاهم شورای نگهبان و وزارت کشور و طبق مصوبه مجلس، در بخش‌هایی از تمامی استان‌های کشور انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

خبرگزاری میزان -  بنا به اعلام خانه ملت، محمدحسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با اشاره به مزیت‌های اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: نمایندگان تلاش‌های زیادی کردند تا موضوع برگزاری انتخابات الکترونیک در ابعاد مختلف برای انتخابات مجلس دوازدهم محقق شود، زیرا این امر به افزایش مشارکت مردمی و همچنین تسهیل رای دهی کمک شایانی می‌کند. 

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: بر این اساس مشاهده شد که پیش ثبت­‌نام از داوطلبان طی بازه زمانی هفت روزه و مطابق قانون به صورت الکترونیکی انجام شد و افراد مدارک خود را به صورت برخط ارائه کردند؛ نتایج مرحله اول نیز به صورت الکترونیکی در دسترس افراد قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین استعلام‌های مورد نیاز در خصوص افراد داوطلب به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که همه موارد یاد شده در گذشته به صورت فیزیکی و دستی انجام می‌پذیرفت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در رابطه با برگزاری انتخابات الکترونیک در سطح کشور، افزود: متاسفانه همچنان زیرساخت‌های تحقق این امر برای برگزاری انتخابات الکترونیک گسترده وجود ندارد؛ به عنوان مثال مشکلاتی در حوزه آنتن دهی، پهنای باند و ... خصوصا برای حوزه‌های روستایی و سیار وجود دارد که امیدواریم تا زمان برگزاری انتخابات مرتفع شود.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: بنابر تفاهم صورت گرفته میان شورای نگهبان و وزارت کشور و مطابق قانون مصوب مجلس، در بخش‌های مشخصی از همه استان‌های کشور انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، اما گستره کل استان را در بر نمی‌گیرد.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *