گفت‌وگو|

عدم تایید مصوبه مجلس برای بازگرداندن شیوه برگزاری کنکور به سال‌های قبل تصمیم عالمانه و دقیقی است

8:45 - 06 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۶۳۳۶
عدم تایید مصوبه مجلس برای بازگرداندن شیوه برگزاری کنکور به سال‌های قبل تصمیم عالمانه و دقیقی است
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه عدم تایید مصوبه مجلس برای بازگرداندن شیوه برگزاری کنکور به سال‌های قبل توسط شورای نگهبان تصمیم عالمانه و دقیقی است، گفت: دانش‌‍‌آموزان، داوطلبان، خانواده‌هایشان و معلمان درخواست می‌کنم برنامه‌هایشان را طبق مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی پیش ببرند.

خبرگزاری میزان - چندی پیش نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که کنکور سال‌های ۱۴۰۳، ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ به روال سال‌های قبل از کنکور ۱۴۰۲ برگزار شود اما این مصوبه در روزهای گذشته مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفت.

مهرداد ویس کرمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌‎‌وگو با میزان درباره این موضوع گفت: یکی از ایرادات شورای نگهبان به این مصوبه بر اساس بند ۱۰ اصل سوم قانون اساسی است که ایجاد نظام اداری صحیح و حذف تشکیلات غیرضرور را عنوان می‌کند و مصوبه مجلس در رابطه با بازگشت شیوه برگزاری کنکور به روند سال‌های گذشته موجب بهم خوردن ساختمان اداری کشور می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ابتدا به این مسئله معتقد بودم که این طرح کمیسیون کارشناسی نیست و در صحن هم مخالفتم را نسبت به این موضوع عنوان کردم، افزود: متاسفانه جو عمومی مجلس و فشار‌هایی که از بیرون توسط کمپین‌های مختلف اعمال می‌شد، بر تصویب این مصوبه توسط مجلس تاثیر گذاشت.

این نماینده مجلس به اشاره به اینکه به نظر می‌رسد مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی در رابطه با شیوه برگزاری کنکور می‌تواند به ارتقای سیستم آموزش کشور کمک کند، اظهار کرد: بهم زدن این شیوه برگزاری آزمون سراسری موجب آشفتگی روانی داوطلبان و خانواده‌ها و برنامه‌ریزی‌های آموزشی می‌شود و به همین دلیل تصمیم شورای نگهبان در مورد عدم تایید مصوبه مجلس برای بازگرداندن شیوه برگزاری کنکور به سال‌های قبل تصمیم عالمانه و دقیقی است.

وی توضیح داد: شورای نگهبان فرصت بیشتری برای اعلام نظر در خصوص مصوبه مجلس داشت، اما به صورت فوق‌العاده این موضوع را مورد بررسی قرار داد و نظرش را اعلام کرد که این اقدام آن‌ها جای تقدیر و تشکر دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی متذکر شد: از دانش‌‍‌آموزان، داوطلبان، خانواده‌هایشان و معلمان درخواست می‌کنم که منتظر اینکه ممکن است مصوبه مجلس برای بازگرداندن شیوه برگزاری کنکور به سال‌های قبل به جایی برسد و خبر جدیدی در این رابطه اعلام شود نمانند و برنامه‌هایشان را بر طبق مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی پیش ببرند.

ویس کرمی عنوان کرد: از آنجایی که مجلس وارد دستور برنامه هفتم توسعه شده است به هیچ عنوان دستور دیگری را مورد بررسی قرار نمی‌دهد و کمیسیون‌ها تشکیل نمی‌شوند، اگر واقع بین باشیم و قدرت رسانه‌ای مافیای کنکور اجازه دهد باید کار را تمام شده حساب کنیم، داوطلبان نیز نباید به پای مسئله‌ای که به نتیجه نمی‌رسد وقتشان را تلف کنند.

انتهای پیام/

 

 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *