رئیس کل دادگستری ایلام از هئیت صلح و سازش مسجد حضرت ابوالفضل (ع) بازدید کرد

15:04 - 04 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۶۱۹۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری ایلام از هئیت صلح و سازش مسجد حضرت ابوالفضل (ع) بازدید کرد
رئیس کل دادگستری ایلام با همراهی جبار سپهری معاون توسعه حل اختلاف استان با حضور در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان ایلام از نزدیک در جریان فعالیت‌های هئیت صلح این مسجد قرار گرفت.

 خبرگزاری میزان_ رئیس کل دادگستری استان ایلام در حاشیه بازدید از هیئت صلح مسجد حضرت ابوالفضل (ع) عنوان کرد: با گسترش صلح و سازش و استفاده از ظرفیت بزرگان و معتمدین استان می‌توان مشکلات و معضلات را بهتر حل کرد.

وی افزود: حدود ۴۵ درصد پرونده‌هایی که وارد شورای حل اختلاف می‌شود به صلح و سازش ختم می‌شود که این امر در کشور بی نظیر است و باعث رشد فرهنگ صلح و سازش در جامعه می‌شود.

علی محمدی اضافه کرد: هیئت‌های صلح در سراسر استان با سعی، تلاش و صبر زیاد بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت یا پاداشی باعث صلح و سازش بین اصحاب دعوا می‌شوند و در کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی نقش تاثیرگذاری دارند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام با بیان اینکه وقتی موضوع پرونده‌ای به صلح و سازش ختم می‌شود آن اختلاف از اساس و پایه حل و فصل می‌شود تصریح کرد: با رفع خصومت شرایط برای جبران خسارت و بخشش بجای مجازات و انتقام مهیا می‌شود.

در این بازدید رئیس کل دادگستری استان ایلام ضمن بررسی آخرین اقدامات و فعالیت‌های هیئت صلح مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در فضایی معنوی و صمیمی با نمازگزاران و حاضرین در مسجد به گفتگو پرداخت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *