دادستان همدان: با برداشت‌کنندگان غیرمجاز سیلیس از مراتع ارزانفود برخورد می‌شود

12:18 - 31 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۵۵۲۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان همدان: با برداشت‌کنندگان غیرمجاز سیلیس از مراتع ارزانفود برخورد می‌شود
دادستان همدان با بیان اینکه برداشت غیرمجاز و بی‌رویه از مراتع ارزانفود هم زندگی عشایر را با چالش روبرو کرده و هم تهدیدی برای سلامت آب اکباتان و انفال است، گفت: باید هرچه سریعتر نحوه برداشت سیلیس ساماندهی و همزمان با مختلفان این حوزه با قاطعیت برخورد شود.

خبرگزاری میزان- حسن خانجانی موقر در بازدید از مراتع ارزانفود گفت: برداشت بی رویه و غیرقانونی سیلیس از این مراتع و روند رو به افزایش آن سبب شد که از مسئولان متولی از جمله مدیران منابع طبیعی، صمت، جهادکشاورزی، امور عشایری و بخشدار دعوت شود تا بازدید میدانی از محل داشته باشیم.

وی اظهار کرد: وجود کانکس‌های متعدد در این منطقه، بیل مکانیکی و کامیون‌های حمل سیلیس آنقدر نمایان است که به راحتی ضابطان قضایی می‌توانند مدارک و مستندات لازم را تهیه و برای تشکیل پرونده و برخورد با متخلفان به مراجع قضایی ارجاع دهند.

دادستان همدان افزود: باید به جد با برداشت‌کنندگان غیرمجاز سیلیس برخورد و تجهیزات‌شان توقیف شود، چراکه اینان حتی به تعدادی از تک اتاقک‌های عشایری که به دلیل سرما کوچ کرده اند هم رحم نکرده و برای استقرار خود استفاده می‌کنند.

خانجانی موقر افزود: برخی در مراتع این منطقه زمین‌های بسیاری را برای کاشت محصولاتشان شخم زده اند، زمین‌هایی که انفال و جزو منابع طبیعی است. اینجا نیز اداره منابع طبیعی باید هرچه سریع‌تر مستندات لازم برای برخورد قانونی را تهیه و اعلام جرم کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *