جلسه هماهنگی برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی|

مراسم جاماندگان بر کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار است/ برگزاری راهپیمایی اربعین در تهران با بیش از ۲ هزار موکب

8:54 - 12 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۲۵۸۶
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
مراسم جاماندگان بر کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار است/ برگزاری راهپیمایی اربعین در تهران با بیش از ۲ هزار موکب
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه باید تلاش کنیم شرکت‌کنندگان در مراسم جاماندگان پیاده روی اربعین حسینی با کمترین مشکل روبرو باشند گفت: برگزاری اینگونه مراسم در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای فرهنگی نقش اساسی دارد.

خبرگزاری میزان - آخرین جلسه هماهنگی ستاد برگزاری جاماندگان پیاده روی اربعین حسینی علیه‌السلام با حضور آیت الله سیدمحمدحسن ابوترابی، امام جمعه موقت تهران، سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) و نمایندگان دستگاه‌های متولی این مراسم برگزار شد.

سردار حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص)، با اشاره به اینکه درباره نحوه برگشت به مبادی حرکت اعم از داخل شهر و بازگشت به حاشیه شهر تهران و شهرستان‌های اطراف نگرانی وجود دارد که باید اقدامات لازم انجام شود، بر لزوم فعالیت‌های فرهنگی در راهپیمایی روز اربعین سیدالشهدا علیه السلام تأکید کرد.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص)، اظهار کرد: جمعیت زائران نیازمند خوراک و تغذیه فرهنگی است و لازم است برای فعالیت فرهنگی بهره‌برداری لازم به عمل آید.

وی با بیان اینکه این رویداد با بیش از ۲ هزار موکب، کار خود را دنبال می‌کند، بیان کرد: مراسم جاماندگان اربعین خانواده‌محور است و از ۶ صبح از میدان امام حسین(ع) آغاز می‌شود و تا اذان مغرب ادامه دارد. این مراسم به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهرری ختم خواهد شد.

وی ادامه داد: همسو با اقدامات فرهنگی در ۴۰ نقطه نماز جماعت برگزار می‌شود. با هماهنگی آموزش و پرورش مقرر شد در مدارس بر روی زوار حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) باز باشد تا بتوانند برای رفع نیاز‌های خود از آن استفاده کنند و این رویداد بزرگ معنوی به سلامت انجام شود و زوار با آسانی و صحت به منازل خود بازگردند.

احمد قیومی فرماندار تهران نیز در ادامه گفت: بسته شدن مسیر‌ها و محدودیت در عبور و مرور در راهپیمایی اربعین باعث ایجاد مشکل می‌شود و اگر خیابان‌ها در زمان مسدود شدن باعث آسیب به فردی شود قابل تأمل است و باید آسیب‌شناسی شود.

فرماندار تهران، بیان کرد: توصیه می‌شود موکب‌ها از ظهر آرام آرام خدمات خود را کاهش دهند تا مردم بدون ایجاد ترافیک بتوانند خود را به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام برسانند.

وی تاکید کرد: حتما باید از ظرفیت دستگاه‌های دولتی استفاده شود و فرمانداری تهران آمادگی خود را برای همکاری در این باره اعلام می‌کند.

آیت‌الله سیدمحمدحسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران نیز در آخرین جلسه هماهنگی ستاد برگزاری جاماندگان پیاده روی اربعین حسینی(ع)، گفت: برگزاری اینگونه مراسم در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای فرهنگی نقش اساسی دارد.

امام جمعه موقت تهران، اظهار کرد: باید تلاش کنیم شرکت‌کنندگان در مراسم جاماندگان پیاده روی اربعین حسینی با کمترین مشکل روبرو باشند و همکاران پلیس راهور در این خصوص نقش مهمی دارد.

وی با تأکید بر انعکاس درست راهپیمایی جاماندگان پیاده‌روی اربعین حسینی، عنوان کرد: دل‌ها با عاشورا پیوند خورده و باید این نکته مهم به روشنی تبیین شود.

سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه آمادگی برای برگزاری راهپیمایی جاماندگان پیاده‌روی اربعین حسینی جای تقدیر دارد، اظهار کرد: باید تلاش کنیم پیام‌های روز اربعین را به مردم منتقل کنیم.

نقدی با تاکید بر اینکه دفاع از قرآن، ولایت و حجاب و عفاف اصلی‌ترین پیام راهپیمایی اربعین است که باید به درستی تبیین شود، گفت: عبارت جاماندگان مصداق دارد و به هر دلیلی برخی از راهپیمایی اصلی جا مانده‎اند و این نام بهتر است بماند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *