بازدید رئیس کل دادگستری‌ استان کهگیلویه و بویراحمد از حوزه‌های قضایی گچساران و کهگیلویه

13:29 - 09 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۲۲۲۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
بازدید رئیس کل دادگستری‌ استان کهگیلویه و بویراحمد از حوزه‌های قضایی گچساران و کهگیلویه
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای اقدام عملی سند تحول و تعالی قضایی و بررسی وضعیت عملکردی حوزه‌های قضایی، از دو حوزه قضایی استان بازدید کرد.

خبرگزاری میزان - محبوب افراسیاب، رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، در دومین دوره بازدید‌های سرزده، از حوزه‌های قضایی گچساران و کهگیلویه با قضات این حوزه تا دیدار کرد. 

افراسیاب در دیدار با رئیس دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب و کارکنان قضایی دادگستری شهرستان گچساران در سخنانی گفت: در حقیقت زحمات و تلاش‌های همکاران قضایی از نظر سرعت و دقت چشمگیر است و وظیفه دارم، صمیمانه از شما تشکر کنم و این روند را ادامه دهید که یکی از حوزه‌های قضایی ممتاز در سطح کشور را داشته باشیم. 

وی اظهار کرد: همدلی و تعاملی که بین دادسرا و دادگاه‌ها در گچساران حاکم است، در واقع نوید دهنده یک عملکرد بسیار عالی است.

افراسیاب، بیان کرد: دادگستری شهرستان گچساران یکی از حوزه‌های قضایی است که کمترین پرونده معوق و مُسن را دارد و با تلاش مجدانه خودتان باقی مانده این پرونده‌ها را تعیین تکلیف کند.

قاضی القضات دادگستری استان در ادامه با اظهار اینکه همه‌ی همکاران قضایی در جهت احقاق حق و اجرای عدالت تلاش وافری دارند، افزود: در مرداد ماه گذشته از بین دادیاران، بازپرسان و قضات محاکم حقوقی و کیفری و تجدید نظر، هر کدام یک نفر را انتخاب کرده که احدی از منتخبین دادیار دادسرای عمومی این شهرستان است که تقدیر نامه‌ای به وی تقدیم می‌شود.

افراسیاب در ادامه با اظهار اینکه امیدوارم با دستان شما عدالت مستقر شود، افزود: با تلاش معاونت آمار و فناوری اطلاعات کارکرد آرای رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان ماهانه منتشر و در اختیار همکاران قرار می‌گیرد.

وی به انتصاب رئیس دادگستری شهرستان گچساران، به عنوان رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان اشاره و تصریح کرد: این انتخاب یک پیام مهم دارد و آن این است که مقامات نظارتی حتماً باید در میدان عمل حضور داشته باشند.

افراسیاب افزود: در میدان عمل می‌توان نظارت کرد و جلوی انحراف را گرفت و تشخیص درستی نسبت به همکاران داشت و سایر متغیر‌های تهدید کننده سازمان را شناخت وظیفه ماست محیط امنی را برای همکاران که در سنگر عدالت می‌جنگند فراهم کنیم. 

در ادامه این دیدار رهام دیانت رئیس دادگستری شهرستان گچساران و رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان در سخنانی ضمن تشکر از دکتر نگین تاجی رئیس قبلی دادگستری استان و دکتر افراسیاب گفت: در مدت سه سال حضورم در دادگستری شهرستان، تلاش خود را جهت ارتقای شغلی همکاران قضایی و اداری انجام داده‌ام و از این جهت خوشحالم. 

درپایان دیدار با همکاران قضایی، لوح تقدیر رئیس کل به قاضی پرویزی اهدا شد.

در ادامه بازدید سرزده افراسیاب در دادگستری شهرستان کهگیلویه حضور یافت و در دیدار با قضات شهرستان، ضمن تشکر از زحمات قضات و کارمندان گفت: از همه قضات تشکر می‌کنم که جهت رضای خداوند در حال خدمت به مردم می‌باشند. وی افزود: من مکلف هستم همیشه در کنار قضات باشم و بتوانم جهت حل مشکلات آنان کاری انجام دهم.

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: صفا و صمیمیتی که بین کارکنان دادسرا و دادگاه‌های شهرستان کهگیلویه وجود دارد واقعاً مثال زدنی است و برنامه‌های ما این است که یک فضای ایمن و توأم با تعامل و برادرانه ایجاد شود.

 رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان داشت: قضات در سنگر جهاد و عدالت هستند و ما وظیفه داریم از آنان به هر نحو ممکن حمایت و ضمن هموار کردن مسیر، به سوی اجرای عدالت حرکت کنیم. 

افراسیاب توصیه‌ای نیز به همکاران نظارتی در دادگستری استان داشت و افزود: همکاران نظارتی باید به گونه‌ای کار کنند که همواره قضات احساس امنیت کنند و فضای آرامی شکل بگیرد تا عدالت بهتر اجرا شود و به هیچ وجه در یک محیط ناامن، عدالت قابل استمرار نیست در سایه تلاش‌های قضات، ما به این اهداف می‌رسیم. 

رئیس کل دادگستری استان در پایان اظهار داشت: وظیفه ماست که از همه‌ی همکاران حمایت کنیم و همواره در کنار آن‌ها باشیم و یکی از توقعات من از همکاران رؤسا و دادستان‌های شهرستان‌ها این است که ضمن همگام بودن، در فرایند رسیدگی مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *