رییس کل دادگستری ایلام: حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی وظیفه همه دستگاه‌های مرتبط است

15:02 - 08 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۲۰۷۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رییس کل دادگستری ایلام: حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی وظیفه همه دستگاه‌های مرتبط است
رییس کل دادگستری ایلام گفت: حفاظت از اراضی ملی، منابع طبیعی و حفظ کاربری اراضی کشاورزی، حمایت از حقوق عامه وظیفه و ماموریت همه دستگاه‌های مرتبط است.

خبرگزاری میزان - جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی به ریاست عمران علی‌محمدی رییس کل دادگستری ایلام و با حضور اعضاء شورا در سالن جلسات حوزه ریاست دادگستری استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رییس کل دادگستری استان ایلام با گرامیداشت ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، به فرارسیدن سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر اشاره کرد و ضمن تبریک هفته دولت به دولت مردان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: خدمت در نظام اسلامی توفیق الهی است و همه دولتمردان مکلف به تامین امنیت، اجرای عدالت و ایجاد رفاه برای آحاد مردم هستند.

علی‌محمدی افزود: حفاظت از اراضی ملی، منابع طبیعی و حفظ کاربری اراضی کشاورزی، حمایت از حقوق عامه و وظیفه و ماموریت همه دستگاه‌های مرتبط است.

وی افزود: طبق اصول متعدد قانون اساسی شورای حفظ حقوق بیت المال در کشور و استان‌ها مکلفند که تخریب، تجاوز به اراضی و اموال دولتی و عمومی، موقوفات، منابع طبیعی، انفال، بستر رودخانه ها، سد‌های کشور و حریم راه‌ها را جرم محسوب کرده و اگر مسئولی کم توجهی کند ضمانت قانونی، اداری و مدنی دارد و تخلف محسوب می‌شود و با آن برخورد قاطع می‌شود.

رییس کل دادگستری استان ایلام با تاکید بر اجرای کامل و دقیق مصوبه‌های شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان، انجام اقدامات پیشگیرانه را در جهت جلوگیری از تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و ساخت و ساز‌های غیر مجاز ضروری دانست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز به ساخت و ساز‌های غیر مجاز در راضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی منابع طبیعی وکشاورزی اشاره و با انتقاد از بی‌توجهی متولیان به این ساخت و ساز‌های غیر مجاز بر ضرورت تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز تاکید کردند.

در این جلسه اعضاء شورا به بیان گزارش عملکرد سازمان متبوع خویش در اجرای مصوبه‌های قبلی و ارائه راهکار‌های اجرایی در جهت تحقق اهداف مد نظر شورا پرداختند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *