نشست خبری فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش|

توانایی کشف، شناسایی و انهدام هر نوع هواپیمایی را داریم/ همه تحرکات در خلیج فارس زیر نگاه تیزبینانه نیروی پدافند هوایی ارتش قرار دارد

12:11 - 05 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۱۴۱۵
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
توانایی کشف، شناسایی و انهدام هر نوع هواپیمایی را داریم/ همه تحرکات در خلیج فارس زیر نگاه تیزبینانه نیروی پدافند هوایی ارتش قرار دارد
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه در حیطه سامانه جنگالی حرف اول را در منطقه می‌زنیم گفت: پدافند هوایی امروز از توانایی کشف، شناسایی و انهدام هر نوع هواپیمایی برخوردار است.

خبرگزاری میزان - امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد امروز، (یکشنبه ۵ شهریور) در یک نشست خبری ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز تشکیل نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: در آغاز جنگ تحمیلی پدافند هوایی با توجه به تجهیزات‌محور بودن سامانه وابسته به کشور‌های دیگر بود و شاید یکی از دلایل حمله به کشورمان محدودیت در همین موضوع بود.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش اظهار داشت: در آن زمان اگر به تجهیزات در اختیار متکی بودیم هرگز نمی‌توانستیم جنگ تحمیلی پیش ببریم، نیروی خلاق و مبتکر در پدافند هوایی بود که توانست جنگ را مدیریت کند.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد با بیان اینکه در ۸ سال دفاع مقدس نیروی پدافند در همه عملیات‌ها حضور داشته است گفت:دشمن از همان موقع می‌داند اگر بخواهد با نیروی پدافند روبرو شود باید هزینه گزافی پرداخت کند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: تجهیزات ما با پیشرفته‌ترین سامانه‌های دنیا برابری می‌کند و این را دشمنان به روشنی می‌دانند، در حال حاضر بروزترین تجهیزات در داخل کشورمان ساخته می‌شود و هیچ وابستگی به هیچ کشوری نداریم.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد با اشاره به اینکه پدافند هوایی امروز از توانایی کشف، شناسایی و انهدام هر نوع هواپیمایی برخوردار است بیان داشت: در حوزه تجهیزات پهپادی به ابتکاراتی دست یافتیم که دنیا از بخش رسانه‌ای شده آن انگشت به دهان مانده است.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد در پاسخ به میزان در رابطه با بروز کردن تجهیزات و تقویت سیستم دفاعی طی سال‌های اخیر با توجه به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «در دوران هوش مصنوعی و کوانتوم و اینترنت نمی‌شود با همان ابزار‌های چهل سال قبل کار کرد و باید ابزار‌ها متناسب با زمان باشند» بیان داشت: در پدافند هوایی از علوم جدید از جمله از هوش مصنوعی در ساخت و کنترل تجهیزات پدافندی استفاده می‌شود، در حوزه تکنولوژی‌های بروز و پیشرفته خصوصا در بحث سامانه فرماندهی کنترل جزو اولین یگان‌هایی بودیم که این کار را انجام دادیم و این سامانه که بر اساس تجهیزات روز است در حال روزآمد می‌شویم و عقب‌ماندگی نداریم و در حال پیشرفت هستیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر روند رصد هواپیما‌ها در خلیج فارس گفت: فعالیت در خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز جزوی از وظایف لاینکف نیروی پدافند هوایی است، هر اتفاقی در آسمان این مناطق رخ دهد زیر نگاه تیزبینانه همکاران ما در پدافند هوایی ارتش قرار دارد و همه چیز تحت کنترل است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ادامه داد: تحرکی در حوزه خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز وجود ندارد مگر اینکه پدافند هوایی از آن مطلع باشد. وقتی تلفیقی از سامانه‌های کشف، شناسایی، اطلاعاتی صورت می‌گیرد همه این تحرکات را در هوا و دریا می‌توانیم رصد کنیم و درباره رصد این‌ گونه موارد در خلیج فارس هیچ مشکلی نداریم.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد با اشاره به پرواز‌های امن در آسمان ایران بیان داشت: وقتی از امنیت آسمان صحبت می‌کنیم حتما باید یگان نظامی با همه تجهیزات‌در اختیار این امنیت را تأمین کند. هیچ هواپیمای مسافربری وارد این فضا نمی‌شود مگر اینکه قبل از ورود با شبکه یکپارچه پدافند هوایی هماهنگ باشد.

وی افزود: نیروی پدافند هوایی ارتش دارای انواع و اقسام سامانه‌های راداری است. ما امروز علاوه بر رصد در داخل کشور هزاران کیلومتر فراتر از مرز‌ها را نیز پوشش می‌دهیم، این از اقداماتی است که در دنیا کمتر اتفاق افتاده است و توانایی آن را داریم.  

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *