خدمت‌رسانی ۳۷۲ آمبولانس و ۱۲ بالگرد در شش مرز کشور/ راه‌اندازی ۱۰ بیمارستان و ۶ درمانگاه صحرایی برای مراسم اربعین

14:03 - 01 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۰۸۱۳
خدمت‌رسانی ۳۷۲ آمبولانس و ۱۲ بالگرد در شش مرز کشور/ راه‌اندازی ۱۰ بیمارستان و ۶ درمانگاه صحرایی برای مراسم اربعین
رئیس سازمان اوژانس کشور از استقرار ۳۷۳ دستگاه آمبولانس، ۵۸ اتوبوس آمبولانس، ۱۲ فروند بالگرد و ۳۴ موتورلانس در شش مرز کشور برای مراسم اربعین خبر داد.

خبرگزاری میزان -جعفر میعاد فر امروز، (چهارشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۲) در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته دولت گفت: در حال حاضر ۳ هزار و ۱۷۸ پایگاه زمینی داریم که هزار و ۸۵۰ پایگاه جاده‌ای و بقیه شهری‌اند، ۵۲ پایگاه هوایی، ۲ پایگاه دریایی، ۵ هزار و ۷۰۰ دستگاه آمبولانس، ۶۴ اتوبوس آمبولانس و ۳۷۰ دستگاه موتورلانس نیز مشغول خدمت‌رسانی هستند.

وی ضمن اشاره به اینکه اورژانس ۲۶ هزار نفر نیروی انسانی دارد که ۹۰ درصد از نیرو‌ها عملیاتی هستند، ادامه داد: بیش از ۳۱ میلیون تماس طی ۲ سال با سازمان اورژانس برقرار و در ۲ سال گذشته، ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار ماموریت در سراسر کشور انجام شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور بابیان اینکه سال گذشته ۷۵ پد بالگرد و هشت آشیانه هوایی ساخته شده است، افزود: در ۲ سال گذشته بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ مورد زایمان در آمبولانس انجام و ۱۱۶ پایگاه در این ۲ سال ساخته و راه اندازی شده است.

میعادفر با اشاره به اینکه در آزمون استخدامی وزارت بهداشت بیش از ۳ هزار ۱۰۰ نفر جذب اورژانس می‌شوند، اظهار کرد: در ۲ دانشگاه تیپ یک رشته فوریت‌های پزشکی از سال گذشته پذیرش می‌کنند.

وی گفت: عملیات سازمان اورژانس برای مراسم اربعین از ۲۷ مرداد آغاز می‌شود و تا ۱۸ شهریور در شش مرز ادامه دارد، در مراسم اربعین سال جاری ۳۷۳ دستگاه آمبولانس، ۵۸ اتوبوس آمبولانس، ۱۲ فروند بالگرد، ۳۴ موتورلانس، ده بیمارستان صحرایی و شش درمانگاه صحرایی راه اندازی شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور عنوان کرد: در بودجه سال سال جاری ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ما در نظر گرفته شده که ۲ هزار میلیارد تومان آن از حوادث ترافیکی و هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از مالیات و عوارض مصرف سیگار بوده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *