خدمت‌رسانی هلال‌احمر در مرز‌های میرجاوه و ریمدان به زائرین اربعین

14:34 - 25 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۹۴۱۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خدمت‌رسانی هلال‌احمر در مرز‌های میرجاوه و ریمدان به زائرین اربعین
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: امسال نیز همانند سنوات گذشته از تمامی ظرفیت‌ها در خدمت‌رسانی به زائرین اربعین در دو مرز میرجاوه و ریمدان استفاده می‌شود.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال‌احمر _ سیستان و بلوچستان؛ سیدمحمد مهدی سجادی در جلسه کمیته استانی امداد و نجات اربعین حسینی گفت: امسال نیز همانند سنوات گذشته از تمامی ظرفیت‌ها در خدمت رسانی به زائرین اربعین در دو مرز میرجاوه و ریمدان استفاده می‌شود.

وی افزود: خدمت به زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین یک اقدام ضروری و راهبردی است که ریشه در معرفی سنت رسول خدا (ص) و سیرۀ اهل‌بیت (ع) دارد.

سجادی با بیان اینکه در ایام اربعین تمام نیرو‌ها در حال آماده باش هستند، بیان کرد: ۴۰ پایگاه امداد ثابت و سیار هلال احمر جهت خدمت رسانی ایام اربعین در سیستان و بلوچستان پیش بینی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با اشاره به خدمت رسانی در دو مرز میرجاوه و ریمدان ادامه داد: امکانات و تجهیزات در نظر گرفته شده برای خدمات بهتر مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه تأمین داروی مورد نیاز از ضروری‌ترین نیاز‌های موکب‌های درمانی در ایام اربعین است، افزود: باید از ظرفیت‌های هلال‌احمر به ویژه در مسیر‌های مواصلاتی حداکثر بهره‌مندی را داشته باشیم.

سجادی با اشاره به ناوگان امدادی پیش‌بینی شده در این ایام اظهار کرد: تعداد ۳۲ دستگاه آمبولانس، ۲۰ دستگاه وانت، ۱۵ دستگاه خودروی نجات جهت ارائه خدمات در نظر گرفته شده است.

همچنین با تاکید بر استفاده از توان و ظرفیت نیرو‌های داوطلب ادامه داد: بیش از ۲۰۰ نفر از نیرو‌های امدادی در قالب تیم واکنش سریع، تیم‌ها توانای خواهران و نجاتگران مستقر در پایگاه‌ها آماده ارائه خدمات به زائرین هستند.

سجادی در پایان جمعیت هلال احمر را بعنوان بزرگترین نهاد مردمی اولین ارگان پای کار در زمان بحران عنوان کرد و ادامه داد: جمعیت هلال احمر در تمامی عرصه‌های بی‌منت و جهادی در سه محور امدادی، بشردوستانه و عام المنفعه مشغول به فعالیت است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *