گفت‌وگو|

تخلیه زندان رجایی‌شهر بر آرامش فکری و روانی شهروندان تأثیرگذار است

8:30 - 19 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۸۱۷۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
تخلیه زندان رجایی‌شهر بر آرامش فکری و روانی شهروندان تأثیرگذار است
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقال زندان رجایی‌شهر، گفت: انتقال زندان رجایی‌شهر از نظر اجتماعی می‌تواند بر تامین آرامش فکری و روانی شهروندان منطقه تأثیرگذار باشد.

خبرگزاری میزان - همسو با اجرای مصوبات سفر مورخ ۱۷ فروردین سال جاری حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه به استان البرز مبنی بر انتقال زندان رجایی‌شهر، با توجه به انجام مقدمات از سوی سازمان زندان‌های کشور و هماهنگی‌های صورت گرفته در این استان، تا روز سه‎شنبه، ۱۰ تیر ۱۴۰۲ حدود نیمی از زندانیان تخلیه شده بود و روز شنبه، ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ تمامی زندانیان ندامتگاه رجایی‌شهر به ندامتگاه قزلحصار منتقل شدند و این زندان تعطیل شد.

در همین رابطه، ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با میزان، گفت: انتقال زندان رجایی‌شهر به حاشیه استان از نظر اجتماعی می‌تواند بر تامین آرامش فکری و روانی شهروندان این منطقه تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: ما باید رویکردی داشته باشیم که زندان‌ها از نظر جانمایی در شرایط مکانی مناسبی قرار داشته باشد و بعد از ۵ سال مجبور به تخلیه و انتقال یک زندانی که با هزینه‌های بالایی ساخته شده نباشیم.

نماینده گرمی و انگوت، انتقال زندان رجایی‌شهر را اقدام پسندیده و یکی از وعده‌های محقق شده حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای دانست و گفت: رئیس قوه قضاییه در برخی موارد نیز دستور بررسی داده‌اند از جمله در شهر ما که وجود زندان در داخل شهر موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده و امیدواریم به زودی شاهد این اتفاق باشیم که به حاشیه شهر منتقل شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *