افزایش ۲.۵ درصدی عملیات امدادونجات هلال احمر در حوادث جوی نسبت به سال گذشته

9:37 - 16 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۷۶۳۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
افزایش ۲.۵ درصدی عملیات امدادونجات هلال احمر در حوادث جوی نسبت به سال گذشته
سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، با اشاره به رشد ۲.۵ درصدی عملیات امداد و نجات در حوادث جوی در سال ۱۴۰۲ و نسبت به سال گذشته، گفت: بیشترین عملیات امدادی در حوادث جوی، در خردادماه اتفاق افتاد.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ محمودی، سرپرست سازمان امداد و نجات، با اشاره به انجام عملیات امدادونجات در حوادث جوی و در ۱۳۸ روز ابتدای امسال، گفت: طی این مدت زمان، با برپایی ۹۶۵ چادر امدادی، ۶۲۲۰ نفر اسکان اضطراری یافتند و ۳۵۹ نفر گرفتار در سیلاب پس از نجات، به مناطق امن منتقل شدند.

محمودی افزود: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر، با بکارگیری ۴۴۵ موتورپمپ و لجنکش، بیش از ۱۶۱۲ واحد مسکونی را از آب تخلیه کردند.

رشد ۲.۵ درصدی انجام عملیات جوی در سال ۱۴۰۲

سرپرست سازمان امداد و نجات با اشاره به این که عملیات امداد و نجات در حوادث جوی، در رتبه پنجم عملیات‌های امدادی در سال ۱۴۰۲، قرار دارد، ادامه داد: در ۱۳۸ روز گذشته امسال، نجاتگران جمعیت هلال‌احمر ۵۳۵ مورد عملیات امداد و نجات در حوادث جوی، انجام دادند؛ در مدت زمان مشابه سال گذشته، ۵۲۲ عملیات امدادونجات در حوادث جوی، انجام شد که امسال شاهد افزایش ۲.۵ درصدی انجام عملیات نسبت به مشابه سال قبل، هستیم.

وی با بیان این که در سال گذشته، ۲۴۹ شهرستان متاثر از حوادث جوی، بودند، عنوان کرد: طی ۱۳۸ روز از ابتدای سال، در ۲۱۰ شهرستان کشور به دلیل وقوع رگبار‌های شدید باران، کاهش شدید دما، وزش شدید باد و ... به ۸۵ هزار و ۱۵۸ نفر آسیب‌دیده، معادل ۹۲ درصد از کل افراد امدادرسانی شده، خدمات امدادی مورد نیاز ارائه شد. در مدت زمان مشابه سال گذشته، به ۱۰۲ هزار و ۴۲۲ نفر امدادرسانی شد.

محمودی گفت: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر، در سال گذشته، ۷۶ مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کردند و امسال نیز، ۳۶ مصدوم به مراکز درمانی و توسط امدادگران انتقال پیدا کرد. در ۱۳۸ روز ابتدایی سال گذشته، متاسفانه ۱۲۷ هم‌وطن بر اثر حوادث جوی جان خود را از دست دادند و در مدت مشابه امسال، ۳۷ نفر از هم‎وطنان به دلیل حوادث جوی، جان خود را از دست دادند.

بیشترین امدادرسانی در اردبیل

سرپرست سازمان امداد و نجات با اشاره به این که بیشترین امدادرسانی به آسیب‌دیدگان سوانح جوی در استان اردبیل انجام شده است، ادامه داد: در این استان، به ۶۰ هزار و ۹۷۲ نفر امدادرسانی شد. بعد از استان اردبیل، بیشترین امدادرسانی در استان‌های سیستان و بلوچستان، با امدادرسانی به ۳۵۷۰ نفر، لرستان، با امدادرسانی به ۱۵۷۹ نفر و سمنان با امدادرسانی به ۱۵۶۹ نفر بوده است.

محمودی افزود: بیشترین امدادرسانی به آسیب‌دیدگان سوانح جوی در شهرستان‌ها نیز، در گرمی استان اردبیل با امدادرسانی به ۵۶ هزار و ۳۹۷ نفر، زهک در استان سیستان و بلوچستان با امدادرسانی به ۱۵۷۲ نفر، بشاگرد در استان هرمزگان با امدادرسانی به ۱۳۷۵ نفر و شهر کرج در استان البرز با امدادرسانی به ۱۲۵۹ نفر، بوده است.

سیل بیشترین درصد عملیات جوی را به خود اختصاص داد

وی با بیان این که از مجموع ۵۳۵ مورد عملیات امداد و نجات در سوانح جوی طی ۱۳۸ روز گذشته در سال ۱۴۰۲، ۷۵ درصد از سوانح مربوط به وقوع سیل است، عنوان کرد: حوادث برف و کولاک، رانش زمین، طوفان و سایر حوادث با درصد فراوانی وقوع به ترتیب، ۱۸، ۴ و ۲ درصد، در رتبه‌های دیگر وقوع حوادث قرار دارند.

محمودی با بیان این که طی ۱۳۸ روز گذشته، در خردادماه بیشترین عملیات امداد و نجات در حوادث جوی، اتفاق افتاده است، گفت: در این ماه، به ۶۰ هزار و ۶۳۳ نفر امدادرسانی شده است. فروردین و اردیبهشت‌ماه نیز با امدادرسانی به ۱۲ هزار و ۲۰۸ نفر و ۶۹۴۵ نفر، بیشترین امدادرسانی انجام گرفته است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *