فرماندهان کودتای نظامی حریم هوایی نیجر را بستند

9:09 - 16 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۷۶۲۱
فرماندهان کودتای نظامی حریم هوایی نیجر را بستند
فرماندهان کودتای نیجر در پی احتمال مداخله نظامی کشور‌های غرب آفریقا، منطقه پرواز ممنوع را در حریم هوایی این کشور اعلام کردند.

خبرگزاری میزان - فرماندهان کودتای نیجر پس از سر آمدن مهلت اعلام شده کشور‌های غرب آفریقا برای بازگرداندن «محمد بازوم»، رئیس جمهور مخلوع این کشور، منطقه پرواز ممنوع را در حریم هوایی این کشور اعلام کردند. کشور‌های غرب آفریقا هشدار داده بودند پس از اتمام این مهلت مداخله نظامی خواهند کرد. 

در پی پایان مهلت اعلام شده به نیجر، وزیر خارجه ایتالیا گفت: ما از گروه ECOWAS می‌خواهیم مهلت اعطا شده به نیجر را تمدید کند.

این اقدام در حالی انجام شد که ده‌ها هزار نفر از حامیان کودتا در ورزشگاهی در نیامی، پایتخت نیجر گرد هم آمدند تا از فرماندهانی که قدرت را به دست گرفتند، موسوم به شورای ملی حفاظت از میهن (CNSP) حمایت کنند.

«آمادو آبدرامان»، سخنگوی CNSP، به تهدید مداخله نظامی از سوی جامعه اقتصادی کشور‌های غرب آفریقا (ECOWAS) برای بسته شدن حریم هوایی این کشور اشاره کرد.

«آبدرمان» گفت که از قبل نیرو‌هایی در دو کشور آفریقای مرکزی مستقر و برای مداخله در نیجر آماده شده بودند.

وی گفت: در مقابل تهدید مداخله که با آمادگی کشور‌های همسایه آشکارتر می‌شود، حریم هوایی نیجر از امروز یکشنبه برای همه هواپیما‌ها تا اطلاع ثانوی بسته است. 

وی افزود: نیرو‌های مسلح نیجر و تمام نیرو‌های دفاعی و امنیتی ما با حمایت بی‌وقفه مردم آماده دفاع از تمامیت سرزمین ما هستند. 

بر اساس گزارش‌ها، رئیس جمهور ساحل عاج نیز حمایت خود را از هر گونه طرحی که از سوی گروه ECOWAS برای بازگرداندن محمد بازوم انجام شود، اعلام کرد. 

همچنین در پی حمایت بورکینافاسو از کودتای نظامی در نیجر، فرانسه اعلام کرد که کمک‌های خود به این کشور را متوقف می‌کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *