هفتمین همراه سرای پایتخت توسط خیرین ساخته شد/ ۳۳۰ همراه بیمار در منطقه۶ اسکان داده می‌شوند

14:07 - 14 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۷۳۰۶
هفتمین همراه سرای پایتخت توسط خیرین ساخته شد/ ۳۳۰ همراه بیمار در منطقه۶ اسکان داده می‌شوند
با افتتاح «همراه سرای پناه» تعداد همراه سرا‌های شهر تهران به هفت رسید و از این پس منطقه شش با سه همراه سرا می‌تواند ۳۳۰ نفر از همراهان بیمار را اسکان دهد.

خبرگزاری میزان- سید مرتضی روحانی، شهردار منطقه ۶ در آیین افتتاح «همراه سرای پناه» که در قالب شصت و ششمین شنبه امید و افتخار برگزار شدضمن اشاره به اینکه در مناطق ۳ و ۶ شهر تهران که بیمارستان‌های بسیاری وجود دارد وجود همراه سرا یکی از موضوعات مهم است، ادامه داد: یکی از موضوعات اصلی در این منطقه نیاز به سرپناه برای همراهان بیمار است چراکه هر بیمار پیش از ۲ همراه دارد که اطراف بیمارستان چادر می‌زدند و این اقدام برای شهر تهران مناسب نبود.

 شهردار منطقه ۶ همچنین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همراه سرای پناه، سومین همراه سرای منطقه ۶ است که هر کدام از آن‌ها ۱۱۰ ظرفیت دارند که در مجموع  ۳۳۰ نفر ظرفیت پذیرش داریم، در این همراه سرا‌ها ارائه خدمات رایگان است.

وی با بیان اینکه همراه سرای پناه توسط خیرین ساخته شده و شهرداری تهران زمین در اختیارشان قرار داده است گفت: قطعا نیاز منطقه بیش از ظرفیت موجود است و در همین راستا تا پایان سال همراه سرای دیگری با ظرفیت ۱۰۰ نفر در منطقه به بهره‌برداری می‌رسد. 

به گفته وی میزان اقامت در همراه سرا‌ها توسط بیمارستان و دانشگاه‌های علوم پزشکی تعیین می‌شود و شهرداری در راستای ساخت همراه سرا‌ها حداکثر همکاری‌ها را دارد و تسهیلات لازم را فراهم می‌کند.

محمدامین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: به ایستگاه ۶۶ پویش امید و افتخار رسیدیم که ارزشش بالاتر و شیرین‌تر است چرا که مردم در کنار هم این اقدام را انجام دادند و ما در این کار در کنار مردم بودیم.

وی ضمن اشاره به اینکه اینکه شهردار تهران پزشک است و حوزه درمان را درک می‌کند، عنوان کرد: کار‌های خوبی در همکاری مدیریت شهری با داشنگاه علوم پزشکی تهران انجام شده، در حال حاضر در تهران منع پذیرش هیچ بیماری را نداریم همه افراد جایی برای تحت درمان قرار گرفتن دارند.

وی همچنین در جمع خبرنگاران افزود: مجموعه پناه هفتمین همراه سرای شهر تهران است که افتتاح شد و البته همچنان این نیاز وجود دارد. تعداد تخت‌های بیمارستان‌ها در حال افزایش است و در کنار آن باید این مسیر را کامل کنیم و در کنار افزایش ظرفیت مجموعه‌های درمانی، ساخت همراه سرا‌ها را بینیم و بعد از آن به حل مشکل پارکینگ برای بیماران و همراهان آن‌ها کمک کنیم. 

وی ضمن اشاره به اینکه با همتی که شکل گرفت این مجموعه به عنوان هفتمین همراه سرا به شهر اضافه شد، ادامه داد: هنوز به ظرفیت هزار نفر در همراه سرا‌ها نرسیدیم و بنای ما بر این است که ظرفیت را افزایش دهیم، هر چند امکان انتقال همراهان با خودرو به ظرفیت‌های دیگر وجود دارد، اما تشخیص و ترجیح همراهان این است که در نزدیکی بیماران خود اسکان پیدا کنند و به همین دلیل در کنار هر بیمارستانی نیاز به یک همراه سرا داریم.

حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه هر بیمار ۲/۴ همراه دارد و به همین دلیل با حاشیه نشینی در اطراف بیمارستان درگیریم گفت: یکی از معضلات ما این است که بیمارستان‌های دولتی ویژه امام خمینی (ره) با این مشکل مواجه است که ۶۰ درصد مراجعات از شهرستان‌ها است و عمده آن‌ها افرادی هستند که از لحاظ اقتصادی ضعیف اند و مجبورند در اطراف بیمارستان‌ها چادر بزنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن اشاره به اینکه علاوه بر این همراه سرا، در نظر داریم در شمال بیمارستان نیز یک همراه سرای ۵۰۰ تخت خوابی احداث کنیم تا این مشکل به طور کامل برطرف شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *