فرمانده کودتاچیان نیجر: مردم برای دفاع از کشور آماده شوند

9:29 - 12 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۷۰۰۶
فرمانده کودتاچیان نیجر: مردم برای دفاع از کشور آماده شوند
عبدالرحمان چیانی، فرمانده کودتاچیان نیجر از مردم این کشور خواست تا برای دفاع از کشورشان آماده شوند.

خبرگزاری میزان - فرمانده کودتای نیجر با انتقاد از تحریم‌های اعمال شده از سوی سران غرب آفریقا این تحریم‌ها را «غیرقانونی» و «غیرانسانی» خواند و از هموطنانش خواست تا برای دفاع از کشور خود آماده شوند. وی همچنین اعلام کرد که در برابر فشار‌ها برای بازگرداندن «محمد بازوم»، رئیس‌جمهور مخلوع به قدرت، سر فرود نمی‌آورد.

اظهارات «عبدالرحمان چیانی» در حالی بیان شد که روسای دفاعی جامعه اقتصادی کشور‌های غرب آفریقا (ECOWAS) در نیجریه برای گفتگو درباره بحران نیجر ملاقات کردند.

این اتحادیه منطقه‌ای تحریم‌های اقتصادی شدیدی را علیه نیجر اعمال کرده و تهدید کرده است که در صورت عدم احیای ریاست جمهوری بازوم تا ششم آگوست (۱۵ مرداد)، از زور استفاده خواهد کرد. همچنین هیئتی به ریاست «عبدالسلامی ابوبکر»، رئیس جمهور سابق نیجریه، برای مذاکره با نظامیانی که قدرت را به دست گرفته‌اند، به نیجر اعزام شده است.

«چیانی» گفت ارتش این تحریم‌ها را به کلی رد کرده و از تسلیم شدن در برابر هر گونه تهدیدی، از هر کجا که باشد، امتناع خواهد کرد.

وی گفت: ما هرگونه دخالت در امور داخلی نیجر را محکوم می‌کنیم.

در همین حال، روسیه خواستار گفتگوی ملی فوری در نیجر شد. کرملین روز چهارشنبه هشدار داد که تهدید به مداخله به کاهش تنش‌ها یا آرام کردن اوضاع داخلی کمک نمی‌کند.

همچنین «آنتونیو تایانی»، وزیر خارجه ایتالیا در واکنش به احتمال مداخلهٔ نظامیِ فرانسه در نیجر اعلام کرد که هرگونه مداخله نظامی در نیجر یک استعمار نو است و نباید صورت بگیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *