حمایت‌های دستگاه قضایی از تولید/ رفع مشکل شرکت سیلوی نصر در استان خوزستان/ حمایت از اشتغال ۲۰ نیروی کار

9:00 - 11 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۶۵۲۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
حمایت‌های دستگاه قضایی از تولید/ رفع مشکل شرکت سیلوی نصر در استان خوزستان/ حمایت از اشتغال ۲۰ نیروی کار
دادگستری استان خوزستان در راستای رفع موانع رشد تولید و جلوگیری از توقف فعالیت واحد‌های تولیدی نیمه تعطیل و تعطیل معضل شرکت سیلوی نصر را بر طرف و موجبات اشتغال ۲۰ نیروی کار را در این مجموعه فراهم آورد.

خبرگزاری میزان-موضوع اشتغال، کارآفرینی و حمایت از تولید و سرمایه گذاری به منظور رشد و شکوفایی اقتصادی و ایجاد فضای کسب و کار به عنوان یکی از اولویت‌های سند تحول و تعالی قضایی به‌شمار می‌آید که به مسئولان حوزه‌های قضایی تاکید شده به صورت جدی و عملیاتی با احصای مشکلات واحد‌های تولیدی، حمایت‌های قضایی را برای ایجاد و راه اندازی آن واحد‌های اقتصادی دریغ نداشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای پنجشنبه ۱۷ فروردین در نشست با اقشار مختلف استان البرز در کرج با اشاره به توجه رهبر معظم انقلاب به اقتصاد که آن را جزو مسایل اولیه می‌دانند، گفت: برای مهار تورم و رشد تولید باید امنیت سرمایه‌گذاری تامین شود که این امر در اولویت قوه قضاییه است؛ وظیفه این قوه کمک به دولت و مجلس شورای اسلامی، آسیب شناسی در راستای رفع بی‌عدالتی، فساد، تبعیض، سوء استفاده و ترک فعل‌ها بوده است.

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: امسال این قوه فعالیت‌های خود را برای مهار تورم، تامین سرمایه گذاری و حمایت از فعالان اقتصادی کشور تقویت و تشدید می‌کند.

محسنی اژه‌ای با بیان این‌که تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید با حرف زدن ممکن نخواهد شد، گفت: ما در قوه قضاییه برای تحقق شعار سال، برنامه‌هایی را تدوین کرده‌ایم و در این راستا، درصدد تامین امنیت سرمایه‌گذاری هستیم؛ اگر بخواهیم عدالت اجتماعی را بسط دهیم باید به تقویت اقتصاد و رشد تولید و جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی، کمک کنیم.

در ادامه علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان خوزستان در گفت‌وگو با میزان گفت: استان خوزستان از ظرفیت‌های مناسبی برای اشتغال و تولید برخوردار است و چنانچه میان مدیران استان توافق و وحدت‌نظر وجود داشته باشد، می‌توان با تعامل، تعاون و همکاری در همه حوزه‌ها، موانع رشد تولید را مرتفع، از توقف فعالیت واحد‌های تولیدی نیمه تعطیل جلوگیری و واحد‌های تعطیل را احیا کرد.

دهقانی با بیان این که تعطیلی واحد‌های تولیدی قابل پذیرش نیست و باید برای تعیین تکلیف و راه‌اندازی مجدد واحد‌های تعطیل سریعا اقدام شود، اظهار کرد: چنانچه در یک پروژه مشکلات و موانعی وجود دارد، باید اصلاحات اساسی در اسرع وقت انجام و موانع از سر راه تولید برداشته شود تا با توسعه اشتغال و تولید، ضمن کمک به مهار تورم، از بروز آسیب‌های اجتماعی و جرائم ناشی از این امر در جامعه، پیشگیری کرد.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: انتظار مردم استان نیز این است که مجموعه نهاد‌های دولتی با وحدت نظر و عمل و کار مدبرانه در جهت پیشرفت و توسعه استان گام بردارند و این کارگروه نیز در همین راستا اقدامات قابل توجهی را در استان خوزستان انجام داده است که قابل تقدیر است.

دهقانی با تاکید بر ضرورت رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی طرح‌های اقتصادی و حمایت بانک‌ها و موسسات مالی در اعطای تسهیلات بانکی به واحد‌های اقتصادی استان، از مدیران دستگاه‌های متولی خواست تا با نگاه کارشناسانه و تخصصی و نظارت مستمر، مانع از تعطیلی پروژه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در استان شوند تا سرمایه‌گذاران به سمت سرمایه‌گذاری مشروع در استان، تشویق شوند.

دپو/حمایت‌های بی دریغ مجموعه‌های قضایی از تولید /رفع معضل شرکت سیلوی نصر در استان خوزستان/حمایت از اشتغال ۲۰ نیروی کار

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: در راستای حمایت از تولید، معضلات شرکت سیلوی مهر جویان نصر خوزستان در ستاد اقتصاد مقاومتی استان طرح و حمایت همه جانبه از این مجموعه انجام شد.

وی ادامه داد: پس از خسارتی که بر اثر سیل استان در سال ۱۳۹۸ به مجموعه تحمیل شد، سهمیه نگهداری گندم این مجموعه از سوی اداره غله استان قطع و ۱۴ نفر از کارکنان این مجموعه از کار بیکار شدند.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان خوزستان گفت: با طرح مشکل این مجموعه در این ستاد و پس از برگزاری جلسات متعدد، بنا شد مجوز ادامه فعالیت این مجموعه داده شود تا بتواند قبل از انجام فعالیت‌ها بدهی خود را پرداخت کند که اکنون این مجموعه توانسته است سهمیه جدید اخذ کرده و مشغول به فعالیت شود.

حسن ودای پور رئیس هیئت مدیره شرکت سیلوی مهر جویان نصر خوزستان نیز در این خصوص، گفت: در سال ۱۳۹۸ طی سیلی که در استان اتفاق افتاد، مقدار زیادی آب وارد کندو‌ها و موجب خسارت میلیاردی به این مجموعه از جمله آسیب به ۴۶۰۰ تن از گندم‌های موجود در سیلو شد، اما به‌رغم پیگیری‌های اداره کل بازرگانی و غله استان و محرز دانستن ورود آب به کندو‌ها، شرکت بیمه زیر بار تامین خسارت مجموعه نرفت.

وی ادامه داد: باتوجه به خسارتی که مجموعه متحمل شده بود، به مدت سه سال از سوی شرکت غله مجوز فعالیت صادر نشد و پس از سه سال بحث و بررسی مجبور شدیم از طریق قانونی موضوع را پیگیری کنیم که در همین راستا ستاد تسهیل جلسه‌ای برگزار کرد و نتیجه بر این شد که شرکت بیمه پیگیر خسارت شود و شرکت غله هم دو سال به مجموعه ما تنفس دهد تا بتوانیم فعالیت کنیم و بدهی‌های خود را پرداخت کنیم که این موضوع نیز به نتیجه نرسید.

ودای پور با بیان اینکه نهایتا به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان خوزستان مراجعه کردیم، گفت: در آن زمان عدم فعالیت مجموعه ما به چهار سال رسیده بود و با برگزاری جلسات این ستاد با حضور دادستان مرکز استان، مشکلات بررسی شد.

این فعال اقتصادی افزود: یکی از درخواست‌های ما پرداخت اقساطی بدهی‌ها بود از کارکرد مجموعه بود که با پذیرفته شده از سوی دادستان مرکز استان، این امر محقق شد.

ودای پور گفت: دادستانی استان ابتدا باتوجه به حجم بالای خسارت وارد شده به مجموعه و این موضوع که مجموعه مورد نظر تنها سیلوی مکانیزه و استاندارد در منطقه گندم‌خیز شهرستان باوی است، پیشنهاد دادند که تعداد کارکنان این مجموعه افزایش یابد که در نهایت از ۱۴ نفر به ۲۰ نفر افزایش پیدا کرد.

دپو/حمایت‌های بی دریغ مجموعه‌های قضایی از تولید /رفع معضل شرکت سیلوی نصر در استان خوزستان/حمایت از اشتغال ۲۰ نیروی کار

وی گفت: با حمایت‌های ستاد اقتصاد مقاومتی استان مجموعه توانست پس از چهار سال وقفه ابتدا شروع به فعالیت کند و در این راستا نیروی کار خود را نیز افزایش دهد و از متحصل کاردکرد خود بدهی هشت میلیاردی را بدون اقساط تسویه کند که تمام این موفقیت ها را مدیون قوه قضاییه و علی الخصوص دادگستری استان خوزستان هستیم که به صورت جدی ما را حمایت کردند.

ودای پور در ادامه گفت: سیلوی گندم ما در شهرستان باوی و نزدیکی اهواز واقع شده که حجم این سیلو‌ها نزدیک ۴۰ هزار تن شامل ۲۲ هزار تن در کندو و ۱۸ هزارتن در محوطه روباز است و هر ساله در اردیبهشت ماه گندم به طور مستقیم از کشاورز خریداری شده و تا بهمن ماه به طور متناوب به همه کارخانه‌های استان و خارج استان همچون تهران و کرج ارسال می‌شود.

وی گفت: باحمایت‌های بی دریغ صورت گرفته از مجموعه، زیر ساخت‌های دیگری هم برای اشتغال نیرو‌های جدید با توجه به حجم ۷۰ هزار تنی گندم منطقه ایجاد شده است که امیدواریم این امر به زودی محقق شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *