زاکانی: ضرورت هماهنگی میان دست‌اندرکاران برگزاری مراسم اربعین

14:50 - 25 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۳۸۴۳
زاکانی: ضرورت هماهنگی میان دست‌اندرکاران برگزاری مراسم اربعین
شهردار تهران در ادامه سفر کاری خود در عراق به دیدار «ابوفدک» معاون رئیس سازمان حشدالشعبی عراق رفت.

خبرگزاری میزان- به گزارش شهر ظهر امروز (۲۵ تیرماه ۱۴۰۲) علیرضا زاکانی شهردار تهران در ادامه سفر کاری خود در عراق به دیدار «ابوفدک» معاون رئیس سازمان حشدالشعبی عراق رفت.

شهردار تهران هدف از سفر خود به عراق را انجام هماهنگی‌های لازم و اتخاذ آخرین تصمیمات برای این موضوع دانست.

زاکانی در بخش دیگری از این دیدار، با ذکر تمهیدات و اقدامات اندیشیده شده در مجموعه شهرداری تهران ویژه راهپیمایی اربعین، تأکید کرد: تلاش می‌کنیم این خدمات را برای زائرین در شهر‌های مختلف زیارتی ارائه کنیم.

وی هماهنگی میان دست‌اندرکاران اجرایی اربعین را ضروری دانست و افزود: این هماهنگی بویژه زمانی که بنا است مراسم اربعین در بازه زمانی گسترده‌تری برگزار شود، اهمیت بالاتری خواهد داشت.

ابوفدک: با ورود خودرو‌های ایرانی به خاک عراق برای جابه‌جایی زائران موافقت شد

ابوفدک معاون حشدالشعبی نیز در این دیدار بیان داشت: در رابطه با راهپیمایی اربعین برخی موضوعات اهمیت دارد؛ اول امنیت مرز‌ها و تسهیل ورود زائران ایرانی به خاک عراق. ما همه تلاش خود را برای تسریع در صدور روادید انجام خواهیم داد.

وی اضافه کرد: موضوعی که در داخل کشور برای ما اهمیت دارد، حضور میلیون‌ها ایرانی در عراق و تأمین امنیت آن‌هاست. این وظیفه‌ای است که از جانب نخست‌وزیری به حشدالشعبی محول شده است.

معاون حشدالشعبی خدماتی که شهرداری تهران به زوار اربعین ارائه می‌کند را قابل رؤیت دانست و افزود: البته امیدواریم با همکاری یکدیگر بتوانیم مراسم پیاده‌روی امسال را نیز با شکوه و با کمترین مشکل برای شهروندان برگزار کنیم.

ابوفدک پیاده‌روی اهالی طویرج را بعد از روز عاشورا، یکی از مهم‌ترین رویداد‌های مذهبی عراق قبل از اربعین دانست و اضافه کرد: در این مراسم بالغ بر ۵ میلیون نفر شرکت می‌کنند که رزمایش مناسبی برای ارزیابی نحوه اجرای مراسم اربعین نیز هست.

وی مردم ایران را از شرکای برگزاری مراسم اربعین دانست و تأکید کرد: تصور ما این است که بیش از ۲۰ میلیون نفر در مراسم زیارت اربعین شرکت می‌کنند و برگزاری چنین مراسمی با این ابعاد به تنهایی امکان‌پذیر نیست.

معاون حشدالشعبی هم‌چنین از موافقت نخست‌وزیری عراق برای ورود خودرو‌های ایرانی به داخل خاک عراق خبر داد و گفت: این خودرو‌ها می‌توانند تا شهر نجف برای ایاب‌وذهاب زائران تردد کنند.

ابوفدک تولید یخ و ارائه خدمات سلامت و بهداشتی را باتوجه به گرم شدن هوا در مرز‌های مشترک بین ایران و عراق ضروری دانست.

وی در خاتمه هم‌چنین بر ضرورت هماهنگی هرچه بیشتر میان دو دستگاه برای تسهیل خدمت‌رسانی به زوار و شهروندان مشتاق به مشارکت در این آیین تأکید کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *