پس‎لرزه‎های طرح قضایی نتانیاهو/ موج امتناع از خدمت در ارتش رژیم صهیونیستی

13:30 - 24 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۳۶۴۰
پس‎لرزه‎های طرح قضایی نتانیاهو/ موج امتناع از خدمت در ارتش رژیم صهیونیستی
در حالی که موجی از خروج نیرو‌های ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی از خدمت در اعتراض به طرح اصلاح قضایی کابینه نتانیاهو وجود دارد، کارشناسان صهیونیست هشدار دادند که این موضوع می‌تواند به تضعیف ارتش این رژیم منجر شود.

خبرگزاری میزان - به تازگی حدود ۱۷۰ نیروی ذخیره فعال در یگان ویژه نیرو‌های ویژه ارتش رژیم صهیونیستی، اعلام کردند که در اعتراض به طرح «اصلاح قضایی»، دیگر برای خدمت در ارتش این رژیم، داوطلب نخواهند شد.

این در حالی است که اعتراضات علیه تغییرات در سیستم قضایی رژیم صهیونیستی همچنان در نیرو‌های نظامی این رژیم موج می‌زند. 

به گزارش «تایمز»، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در اظهارنظر‌هایی که به تازگی فاش شد، با بیان نگرانی از اینکه امتناع دسته جمعی می‌تواند به توانایی ارتش این رژیم برای مقابله با تهدیدات آسیب برساند، خطاب به نیرو‌های ذخیره، گفت که امتناع از شرکت در جلسات آموزشی به آمادگی ارتش رژیم صهیونیستی آسیب می‌رساند.

ابراز نگرانی مقام‎های رژیم صهیونیستی

در حالی که مقام‎های رژیم صهیونیستی درباره گسترش این موضوع ابراز نگرانی کرده‌اند، برخی در کابینه به دنبال کم اهمیت جلوه دادن اعتراضات هستند.

بر اساس گزارشی جدید، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به افراد معتمد خود گفته است که این رژیم به هر نیرویی نیاز ندارد.

به گزارش کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی، نامه‌ای که به فرمانده یگان کماندویی «سایرت متکل» ارائه شده، می‎گوید که از هفته آینده ۱۷۰ نفر از نیرو‌های ذخیره فعال در این یگان در اعتراض به تصمیم کابینه برای پیشبرد طرح اصلاح قضایی، خدمت خود را متوقف خواهند کرد.

همچنین در نامه‌ای که به نقل از مقام‎های ارتش رژیم صهیونیستی منتشر شده، گفته شده که ما از آسیب‌های احتمالی که می‌تواند ناشی از توقف داوطلب شدن برای انجام وظیفه ذخیره در واحد باشد آگاه هستیم، اما در جایی که شرایط در حال حاضر وجود دارد، ما هیچ اقدام دیگری برای جلوگیری از تخریبی که طرح برنامه‌ریزی شده برای همه افراد ایجاد می‌کند، نداریم.

بر اساس گزارش رسانه‎های رژیم صهیونیستی، حداقل ۸۰ نیروی ذخیره فعال دیگر واحد «سایرت متکل» قصد دارند در روز‌های آینده به اعتراضات بپیوندند که به طور احتمالی ضربه مهمی به آمادگی ارتش رژیم صهیونیستی وارد می‌کند.

هراس صهیونیست‌ها از جنگ داخلی

در همین حال، با افزایش تنش‌های داخلی بر سر درگیری بین کابینه و مخالفانش، نظرسنجی کانال ۱۲، نشان داد که ۶۷ درصد شهرک‌نشینان از جنگ داخلی هراس دارند.

در میان کسانی که به ائتلاف نتانیاهو در کنست رای دادند، ۵۶ درصد گفته‎اند که از چنین احتمالی واهمه دارند.

این نرخ برای گروهی از افراد به کابینه نتانیاهو رای نداده بودند به ۸۵ درصد می‌رسد.

واحد‌های دیگر ارتش رژیم صهیونیستی که تهدید به پوستن به اعتراضات کرده‌اند

به گزارش «کان نیوز»، روز جمعه نیز چند خلبان ذخیره به فرمانده نیروی هوایی واحد «تومر بار»، گفته‎اند که از هفته آینده در اعتراض به اصلاح قضایی، گزارش خود را برای آموزش متوقف خواهند کرد.

«کان» همچنین گزارش داد که ۱۰۶ نفر از نیرو‌های ذخیره نیروی هوایی رژیم صهیونیستی که در پست‌های غیر جنگی خدمت می‌کردند به ارتش اطلاع داده بودند که برای انجام وظیفه داوطلبانه حاضر نخواهند شد. 

در همین حال، «نیویورک تایمز» گزارش داد که بیش از هزار و ۷۰۰ نفر از اعضای فعلی و سابق نیرو‌های ذخیره نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نیز به تازگی بیانیه‌ای را در حمایت از خلبانان ذخیره، ناوبران و سایر خدمه هوایی که در صورت تصویب این قانون از داوطلب شدن برای انجام وظیفه ذخیره خودداری می‌کنند، امضا کردند.

آن‌ها به صد‌ها افسر اطلاعاتی ذخیره و دیگر نظامیانی پیوستند که قبلاً تهدید کرده بودند که از خدمت خارج خواهند شد. 

در اواخر ماه مارس، موج مشابهی از امتناع از خدمت در میان نظامیان رژیم صهیونیستی رخ داد.

این موضوع باعث شد تا «یوآو گالانت»، وزیر جنگ این رژیم خواستار توقف طرح اصلاح قضایی به منظور انجام مذاکرات با مخالفان با هدف دستیابی به سازش در این رابطه شود. 

نیرو‌های ذخیره رژیم صهیونیستی، که بخش مهمی از فعالیت‌های معمول ارتش این رژیم از جمله در یگان‌های ارشد هستند، در ماه‌های اخیر هشدار داده‌اند که نمی‌توانند در این وضعیت خدمت کنند.

برخی کارشناسان می‌گویند که در صورت تحقق برنامه‌های اصلاح قضایی کابینه نتانیاهو، ارتش این رژیم تضعیف خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *