شلیک مرگبار پلیس کانادا به یک شهروند اقلیت نژادی

8:29 - 20 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۲۸۴۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شلیک مرگبار پلیس کانادا به یک شهروند اقلیت نژادی
پلیس کانادا تلاش دارد از افسران عامل تیراندازی مرگبار به یک فرد پاکستانی الاصل محافظت کند.

خبرگزاری میزان – تماس خانواده شهروند ۶۲ ساله کانادایی پاکستانی الاصل که مبتلا به اسکیزوفرنی بود، با یک خط غیراورژانسی برای دریافت کمک‌های پزشکی در ژوئن ۲۰۲۰، به شلیک مرگبار پلیس به وی و مرگش ختم شده است.

به گزارش «سی بی سی»، اداره پلیس غرب تورنتو در استان انتاریو در میانه شکایت خانواده قربانی تیراندازی مرگبار افسران پلیس به یک مرد ۶۲ ساله مبتلا به اسکیزوفرنی از طریق مخفی نگه داشتن هویتشان، از افسران محافظت می‌کند.

وکلای این افسران پلیس نیز ادعا کردند که آن‌ها نگران امنیت و سلامت روانی خود و اعضای خانواده‎شان هستند.

۵ افسر در این حادثه حضور داشتند که یکی از آن‌ها ۲ گلوله به فرد مذکور شلیک کرد؛ در واقع افسران پلیس به جای اینکه منتظر واحد «بحران سیار» باشند، قصد داشتند او را تحت قانون سلامت روان دستگیر کنند که این حادثه رخ داد.

خانواده قربانی تیراندازی پلیس تورنتو تاکید دارند که این ادعا در حالی مطرح می‌شود که امنیت و رفاه پدرشان از سوی همین افسران نادیده گرفته شد.

آن‌ها در شکایت خود اعلام کردند که افسران پلیس حق زندگی پدرشان را نقض کرده و با وی در شرایط بحرانی برخوردی نژادپرستانه داشته‎اند.

خانواده فرد قربانی در حالی خود را برای نبرد طولانی دادگاهی آماده می‌کنند که با امتناع بازرسی پلیس از طرح اتهام علیه افسران درگیر در حادثه، امیدشان برای طرح اتهام‌های جنایی را از دست داده‎اند.

پیشتر واحد تحقیقات ویژه انتاریو اعلام کرد که افسران پلیس به درستی عمل کرده و تصمیم برای شلیک، معقول، ضروری و متناسب با تهدید بود.

دادگاه این پرونده در ماه آوریل بررسی می‌شود.

رشته مرگ و میر‌های انجام شده از سوی پلیس کانادا سبب شده تا این موضوع به ویژه وجود رگه‌های آشکار نژادپرستی در پرونده شلیک‌های مرگبار پلیس به شدت مورد توجه قرار بگیرد.

پلیس کانادا از نوامبر ۲۰۱۹ تا ژوئن ۲۰۲۰ چهار شهروند از اقلیت‌های نژادی را هدف تیراندازی مرگبار خود قرار داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *