آموزش یک مهارت به هر دانشآموز در دانشگاه آزاد/ تأسیس مدارس سما در افغانستان
به گزارش گروه جامعه ، علیرضا منظری توکلی رئیس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: یکی از سیاستهای مهم هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی که از سوی ولایتی ابلاغ شده و توسط دکتر طهرانچی پیگیری میشود، توسعه کیفی و کمی مدارس سما است؛ بر همین اساس قرار است که تا سال ۱۴۰۰، تعداد مدارس سما به ۱۰۰۰ مدرسه برسد و با پیگیریهای انجامشده تاکنون ۷۰۳ مدرسه ایجاد شده است.
وی افزود: سیاست سازمان سما این است که توسعه کیفی بهویژه در زمینههای فرهنگی و تربیتی، نسبت به توسعه کمی ارجحیت دارد و با این رویه، دانشآموزانی با هویت ایرانی-اسلامی تربیت میشوند که به هویت خود، افتخار کنند.
رئیس سازمان سما با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری نسبت به آموزشهای مهارتی، گفت: یکی دیگر از رسالتهای سازمان سما، آموزشهای فنیحرفهای و مهارتی است که موردحمایت دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی است و در مدارس سما به هر دانشآموز، حداقل یک مهارت آموزش داده میشود.
منظری توکلی در پاسخ به این سؤال که چه اقداماتی در خصوص ایجاد مدارس سما در کشورهای همسایه شده است، گفت: با توجه به تفکر مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه گسترش فعالیتهای بینالمللی، کشورهایی نظیر آذربایجان، افغانستان، عراق، سوریه و ترکیه را شناسایی کردیم و در حال برنامهریزی در این خصوص هستیم و بهزودی مدارسی را در افغانستان تأسیس میکنیم.
رئیس سازمان سما گفت: یکی از زمینههایی که میتواند به توسعه کیفی و کمی مدارس سما و آموزشکدههای فنی و حرفهای کمک کند، ساختمانهای مازادی است که بهواسطه کاهش دانشجو در سراسر کشور وجود دارد که به دستور ریاست هیأت امنا و ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، تمامی این ساختمانها هر جا که مناسب باشند در اختیار مدارس سما و آموزشکدههای فنی و حرفهای قرار میگیرند؛ مثلاً در کاشان و ایرانشهر بخشی از دانشگاه به مدارس سما اختصاص پیداکرده و برای اولین سال، ۵۰۰ دانشآموز در دوره ابتدایی و دبیرستان جذب دانشگاه کاشان و ۳۵۰ دانشآموز جذب دانشگاه ایرانشهر شدند.
انتهای پیام /