معاون دادگستری تهران: وزارت فناوری اطلاعات باید در بخش آموزش مدارس در ارائه اینترنت و فضای مجازی، محیطی امن را مهیا کند

14:31 - 18 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۲۴۰۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون دادگستری تهران: وزارت فناوری اطلاعات باید در بخش آموزش مدارس در ارائه اینترنت و فضای مجازی، محیطی امن را مهیا کند
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: وزارت فناوری اطلاعات باید در بخش آموزش مدارس در ارائه اینترنت و فضای مجازی، محیطی امن را مهیا کند تا دغدغه خانواده‌ها کاسته شود.  

خبرگزاری میزان - پنجمین همایش هم اندیشی حقوقی شرکت ارتباطات زیرساخت با حضور نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران، معاون وزیر ارتباطات و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ، مدیران ارشد وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات زیرساخت، اساتید دانشگاه و همکاران حقوقی، برگزار شد.

در این همایش ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران، بر همکاری همه جانبه تمامی دستگاه‌های ذی ربط در رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه فضای مجازی و رسیدن به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

نیکوکار گفت: شرکت زیر ساخت وظیفه خطیری در ساخت شبکه‌های وسیع ارتباطی و به روز رسانی و ارتقاء تجهیزات دارد. 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران بر فرهنگ سازی قبل از ورود تکنولوژی به کشور در همه گیری بیماری کرونا جهت جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی به خصوص در حوزه دانش آموزی تاکید کرد.

وی گفت: وزارت فناوری اطلاعات باید در بخش آموزش مدارس در ارائه اینترنت و فضای مجازی، محیطی امن را مهیا کند تا دغدغه خانواده‌ها کاسته شود. 

نیکوکار در خصوص راه‌های پیشگیری از ورود پرونده‌ها به دادگستری در حوزه جرائم رایانه‌ای و فضای مجازی تشکیل شورای حقوقی زیر ساخت را از موارد مهم برشمرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران تصریح کرد: در جمع آوری آراء صادره در مراجع قضایی در جهت ایجاد رویه قضایی و در تنقیح و چاپ و انتشار مجموعه مقررات و ضوابط مربوط به فناوری از ظرفیت شبکه زیرساخت می‌توان استفاده کرد.

وی افزود: در امر آگاه سازی اذهان عمومی با توجه به نوع جرائم مربوط به فضایی مجازی که امروزه درگیر آن هستیم وزارت فنناوری می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *