مسکو: واشنگتن با ارسال مهمات مرگبار به کی‌یف به دنبال طولانی شدن جنگ است

17:45 - 17 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۲۳۳۷
مسکو: واشنگتن با ارسال مهمات مرگبار به کی‌یف به دنبال طولانی شدن جنگ است
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که وعده‌های اوکراین برای استفاده «با دقت» و «مسئولانه» از بمب‌های خوشه‌ای بحث برانگیز بی‌ارزش است و واشنگتن این را به خوبی درک می‌کند.

خبرگزاری میزان - وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که با تصمیم به ارائه مهمات خوشه‌ای به اوکراین، آمریکا در حال تبدیل شدن به همدست در کشتار مردم است.

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: تصمیمی که روز جمعه از سوی پنتاگون اعلام شد، یکی دیگر از مظاهر واضح روند تهاجمی علیه روسیه بود.

مسکو تاکید کرد که واشنگتن با ارسال مهمات مرگبار به کی‌یف، به دنبال طولانی شدن جنگ در اوکراین است. 

زاخارووا اظهار داشت: وعده‌های اوکراین برای استفاده «با دقت» و «مسئولانه» از بمب‌های خوشه‌ای بحث برانگیز بی‌ارزش است و واشنگتن این را به خوبی درک می‌کند. 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: همانطور که هر بار که سیستم‌های تسلیحاتی کشنده‌تر آمریکا و ناتو به اوکراین ارائه می‌شود، غیرنظامیان متضرر خواهند شد.

زاخارووا خاطرنشان کرد که سابقه قبلی استفاده از مهمات خوشه‌ای در خاورمیانه و سایر مناطق جهان نشان می‌دهد که عناصر مهمات فرعی آن‌ها می‌توانند برای مدت طولانی منفجر نشده باقی بمانند و پس از پایان خصومت‌ها منفجر شوند. 

زاخارووا تاکید کرد که جامعه بین‌المللی باید به اندازه کافی به این تلاش دولت آمریکا برای افزایش خطرات در مناقشه تا حد امکان پاسخ دهد که نشان دهنده مشارکت عمیق‌تر آمریکا و متحدانش در این درگیری است. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *