نرخ خرید تضمینی گندم تغییر می‌کند؟

15:23 - 17 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۲۳۱۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
نرخ خرید تضمینی گندم تغییر می‌کند؟
یک نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون تصمیم جدیدی درخصوص تغییر نرخ تضمینی گندم اتخاذ نشده، گفت: مصوبات جلسه آخر شورای قیمت‌گذاری گندم همچنان پابرجاست و اگر قرار به تغییر نرخ خرید تضمینی گندم باشد باید منتظر تصمیم‌های جدید باشیم.

خبرگزاری میزان _ دولت در ابتدای سال قیمت خرید تضمینی گندم را برای سال‌جاری ۱۵ هزار تومان اعلام کرد که این رقم با واکنش‌های متعددی از سوی کشاورزان روبه‌رو شد. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد پس از کش‌وقوس‌های فراوان و برگزاری جلسات متعدد گندم‌کاران همچنان امید به افزایش نرخ اعلامی دارند. 

در همین راستا علیرضا نظری، نماینده مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: با توجه به انتصاب وزیر جدید جهاد کشاورزی سیاست‌های این وزارتخانه درخصوص تعیین یا تغییر قیمت خرید گندم مشخص نیست.

وی در ادامه افزود: اگر جلسه‌ای مبنی بر تجدیدنظر در قیمت گندم برگزار شود باید هزینه‌های تولید مجدد در این جلسه مورد بررسی قرار گیرد و با تصمیم اعضای شورای سیاست‌گذاری به نرخ جدید دست پیدا کنیم و بدون جلسه نمی‌توان عدد جدیدی را اعلام کرد. 

نظری تاکید کرد: مصوبات جلسه آخر شورای قیمت‌گذاری گندم همچنان پابرجاست و باید منتظر تصمیم‌های جدید باشیم. 

براساس اخبار منتشر شده جلسه‌ای مبنی بر تجدیدنظر در قیمت خرید تضمینی گندم در هفته‌جاری تشکیل خواهد شد. 

۲۵ هزار میلیارد تومان علی‌الحساب به گندم‌کاران پرداخت شد

براساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی از ابتدای سال تاکنون حدود ۵ و نیم میلیون تن گندم از گندم‌کاران خریداری شده است. آمار‌های این وزارتخانه نشان می‌دهد مجموع خرید گندم در سال گذشته ۷ و نیم میلیون تن بوده است که پیش‌بینی می‌شود این عدد در سال‌جاری به ۹ میلیون تومان برسد.

شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز در روز‌های گذشته از پرداخت ۵۰ هزار و ۵۶۹ میلیارد تومان به‌صورت علی‌الحساب به گندم‌کاران از پول گندم‌های خریداری‌شده در سال‌جاری خبر داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *