گفت‌وگو|

پرداخت مطالبات گندم‌کاران با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان/ نرخ جدید ابلاغ نشده است

10:27 - 24 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۷۷۹۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
تعداد نظرات: ۴ دیدگاه
پرداخت مطالبات گندم‌کاران با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان/ نرخ جدید ابلاغ نشده است
مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور با اشاره به اینکه دولت در حال حاضر مطالبات گندم‌کاران را با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت می‌کند، گفت: با وجود جلسات متعدد و پیگیری کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکنون تصمیم جدیدی درخصوص اصلاح قیمت خرید گندم اتخاذ نشده است.

علیقلی ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور، در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: مصوبه خرید تضمینی گندم با نرخ ۱۵ هزارتومان تاکنون ابلاغ نشده و دولت در حال حاضر گندم خریداری‌شده از کشاورزان را با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت می‌کند. 

وی تاکید کرد: با وجود پیگیری‌های فراوان از نهاد‌ها و ارگان‌های مرتبط، تاکنون تصمیم جدیدی درخصوص تغییر قیمت خرید تضمینی گندم اتخاذ نشده است. 

ایمانی با اشاره به اینکه روند تحویل گندم کند شده است، تصریح کرد: نرخ پایین گندم باعث شده است برخی از کشاورزان گندم خود را برای تامین خوراک دام و طیور به‌صورت سبز به‌فروش برسانند. 

وی با تاکید بر اینکه در صورت عدم تدبیر در مشکلات گندم‌گاران، خودکفایی در حوزه گندم با مشکل مواجه خواهد شد، گفت: اصلاح قیمت در سال گذشته انگیزه را برای کشاورز افزایش داد و موجب افزایش تحویل گندم به‌دولت شد. امیدواریم در سال‌جاری نیز با اصلاح قیمت گندم بین ۸ تا ۸ و نیم میلیون تن گندم به دولت تحویل داده شود تا در موضوع نان خودکفا شویم. 

مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور تصریح کرد: گندم‌کاران ما ثابت کرده‌اند که بیش از نیاز کشور قادر به تولید گندم هستند و می‌توانند کشور را در این زمینه بی‌نیاز کنند. 

ایمانی در ادامه با اشاره به اینکه در ۲۰ استان کشور گندم کاشته می‌شود، افزود: فصل برداشت گندم تا شهریور ادامه‌دار است و برخی از استان‌ها در حال حاضر به مرحله برداشت این محصول نرسیده‌اند. 

انتهای پیام/


محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
0
0
شما که یازده پانصد زدن حساب کشاورز پول کمباین بده پول تراکتور بده پول سم کود بده مال اجاره زمین بده شما مسولین که حقوق سر ماه واریز میشه حسابتون کشاورز بد بخت چه کار کنه داد فریاد کشاورز در امد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
0
0
سلام من تو غرض قرق شدم و اونا دارن باپول من سود میکنن آنها اگه میخوان واقعا قیمت رو مشخص کنن توی یک روز مشخص میکردن من که دیگه گندم نمیزارم کشاورز بد بخت وقتی میخوان به کشاورز بذر گندم یا کود شیمیایی بدن کشاورز اول باید پول واریز کنه
سیدرحیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
0
0
به خدا دیگه ابرو برامون نمونده از بس قرض کردیم. واقعا گناه کشاورز چیه که باید همه ازمون های دولت رو پس بده؟
کشاورز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
0
0
خرید گندم باقیمت 11و500 بصرفه نیست واگر اضافه نکنن سال آینده قادر به کاشت گندم نیستیم زمین هایمون را به کاشت دیگری غیر از گندم تبدیل میکنیم چون قیمت امسال مطابق با تورم نیست باید تدبیری شود
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *